Vi som är 30+ och försöker med vårt första barn
Jag hade rätt i mina misstankar, det blev starkt positivt.
Tack!
Nej vad synd. Jag förstår din besvikelse. :( Nästa gång!
Hej på er. Jag är (tyvärr) tillbaka i den här tråden.
Jag plussade 17 okt, efter ett tag började jag ana ugglor i mossen och mycket riktigt så fick jag mitt andra MA bekräftat några veckor senare.
Jag gjorde behandlingen i onsdags och vill bara sluta blöda och få igång ÄL och mens. Det känns skit, förstås, men jag ser ändå fram emot nästa försök. Är också ledsen över att jag kommer hinna fylla 35 innan jag får uppleva en lyckad graviditet, men det är inget att göra åt det.
Om min kropp funkar likadant som efter förra MA:t så borde jag få ÄL nu på söndag den 29 nov, men vi blev rådda till att invänta en mens. Jag försöker se nåt positivt i det hela; jag slipper smussla med alkohol runt jul om jag skulle lyckas bli gravid på första ÄL.
Hoppas ni alla mår bra! Och GRATTIS, leo!
Hur går det för er alla?
Väntar själv på första mensen efter mitt andra MA, den borde komma nästa vecka, för att sen börja om igen.
Inne på 8:e försöket nu (egentilgen 7:e skulle jag säga, eftersom första försöket garanterat var ett försent försök efter ÄL). Har beräknad ÄL idag :) Gjorde en spolning i Fredags också, så känns hoppfullt denna gången. Hoppas SÅ på världens bästa julklapp, ett plus!
Bra tänkt! :) Håller med dig!
Haha, åh, känns som en evighet kvar till nästa helg, när jag får veta. Tiden sniglar sig fram, haha!
Bra initiativ att dra igång den här tråden igen! Jag beklagar verkligen igen dina MA, och hoppas att allt kommer igång som det ska nästa vecka. Jag försöker tänka lite som du, att om det inte blir något plus innan jul så får man "trösta" sig med att äta och dricka sånt man inte hade kunnat annars. Jag väntar just nu på BIM på tisdag den 15/12, vilket som vanligt känns som en evighet bort, haha.