• Stickling

Vi som är 30+ och försöker med vårt första barn

Anonym (S) skrev 2020-09-18 17:29:50 följande:

Ja:) lycka till nu med försök nr 4!!

Tack <3 Lycka till du med!!
  • Stickling
    Cawr skrev 2020-09-24 09:17:57 följande:

För min del är det kört för denna månad... Mensen kom idag. Känner mig helt förstörd. Nåväl, blir att vara ledsen en stund och sen pigg och glad inför nästa försök. Hoppas det går bättre för er andra!

Usch, så tråkigt. Alltid en sådan besvikelse. Du får försöka att rå om dig själv tiden som kommer. Hoppas att du hittar ny ork och energi snart <3
  • Stickling

Hej på er! Hur går det för er alla? Jag är på CD 10, har vanligen ÄL runt dag 19, så det är ett tag kvar och det känns som att tiden släpar sig fram. Ville fråga hur ni gör för att hålla er positiva och hålla hoppet uppe? Jag och min sambo har inte försökt så länge, detta blir fjärde cykeln, men jag märker att jag har svårt att tro att det kommer hända för oss. Det är säkert vanligt att man oroar sig för sin fertilitet, och rent logiskt vet jag att vi sannolikt inte kommer få några problem, att det kan ta tid utan att något är fel etc, men rent känslomässigt tycker jag att det är svårt att ha tilltro. Har ni några affirmationer eller tips eller nåt som ni kan dela med er av, som gör era försök mer uthärdliga?

• Stickling
    Anonym (Mint) skrev 2020-09-27 20:17:43 följande:

Hej! Har tyvärr inga direkta tips! Mer än att försöka sysselsätta sig, men det är ju en ganska självklart grej när man väntar på nåt... men vi är bara på försök 2 så har inte hunnit bli galen än, haha. 

Här går det väl bra, inleder min gröna/fertila vecka enligt appen imorgon med ÄL på lördag (då vi har besök hemma som kommer övernatta men ja, det går att lösa)! 

Hej! Tack för svar och förlåt för sen återkoppling. Visst är det så, alltid bäst att försöka sysselsätta sig. Lättare sagt än gjort bara att hålla tankarna i styr :) Hur går det för dig, kom ÄL som den skulle? Jag är på dag 19 nu och var väntat på min ÄL, den borde dyka upp vilken dag som helst nu :)
  • Stickling
    Soff skrev 2020-10-15 21:17:59 följande:

Idag sa skrev en vän till mig att hon är gravid. Hon har två barn sen tidigare, och väntar nu sitt tredje. Det var känns hemskt att säga, men det kändes som en kniv i bröstet, snarare än glädje för hennes skull. Vill inte va sån, men det gör så ont i mig. Just nu känns det helt ouppnåeligt att bli gravid, och hjärtat brister. 

Åh, så har jag också känt många gånger. Man vill inte vara missunnsam, men det är svårt att låta bli när folk i ens närhet får fler barn när man själv försöker med sitt första. Kan känna likadant när jag läser i andra trådar här på FL, när folk plussar vid syskonförsök. Roligt för dem såklart, men det gör ont i hjärtat. Skönt med den här tråden, där vi alla är i samma sits på det sättet. <3
  • Stickling
    Anonym (Mint) skrev 2020-12-08 11:02:03 följande:

Hur går det för er alla? 

Väntar själv på första mensen efter mitt andra MA, den borde komma nästa vecka, för att sen börja om igen. 

Hej! Kul att du skriver, det har varit lite stiltje i den här tråden på sistone :) Beklagar dina MA, så tråkigt att du behövt vara med om det. Jag är just nu i väntan mellan ÄL och BIM, som är 19/12. Det blir sjätte försöket, andra omgången efter ett tidigt MF i oktober.
  • Stickling
    Anonym (Mint) skrev 2020-12-08 11:20:09 följande:

Ja jag tyckte det var dags att väcka upp den! Jag tycker det är skönt att prata med folk som är i liknande ålder (även om jag är flera år efter 30). 

Tack! Beklagar ditt också såklart! Vad spännande, inte så långt kvar. :) 

Bra tänkt! :) Håller med dig!

Haha, åh, känns som en evighet kvar till nästa helg, när jag får veta. Tiden sniglar sig fram, haha!
  • Stickling
    Anonym (Mint) skrev 2020-12-09 10:20:53 följande:

Ja tiden går verkligen helt galet långsamt! Mår du som vanligt? Kanske i tidigaste laget att känna nåt än om bim är den 19:e, men ändå! :p

Haha ja men eller hur?! Känner ingenting, men tänker också att det är för tidigt, är bara på ÄL +4... Hur mår du då, hur känns det inför kommande försök?
  • Stickling
    Anonym (Mint) skrev 2020-12-09 14:34:53 följande:
    Åh ja, ja det är ju för tidigt! Jag tänkte lite konstigt. :D 
    Det känns bra att prova igen, nu när hormonerna lagt sig så känns allt bättre, huvudet känns klarare. Så jag ser fram emot det! 
    Skönt att du mår bättre och ser fram emot nästa försök! När skulle du ha ägglossning, tror du, kommer inte ihåg om du sa det?
  • Stickling
    Anonym (Mint) skrev 2020-12-09 15:54:08 följande:

Tack, vad gulligt av dig! Jag hade antagligen för en vecka sen, 2-3 dec nån gång. Jag hade räknat ut att den, om jag hade tur, skulle komma då, baserat på förra missfallet. :) Vi låg en gång då, inte direkt i bebis-syfte och jag tror ändå inte min kropp är redo för att bli gravid igen, så nästa ÄL boooorde komma i slutet av månaden. :) 

Okej, förstår. Hoppas kroppen har kommit i balans nu i alla fall då, så att ägglossningen kommer som den ska! Då har du inte siktat in dig på någon särskild BIM nu i december då?
  • Stickling
    Anonym (Mint) skrev 2020-12-09 16:27:39 följande:

Heh, jo, kunde inte låta bli att räkna ut december-bim. ;D Den borde vara i mitten av nästa vecka, 15-18 typ.

Åh, men fint ändå! Man kan alltid få hoppas ju <3 Inte långt kvar att vänta då!
  • Stickling
    Ericky skrev 2020-12-29 15:43:54 följande:

Jag vill också vara med! Älskar det här forumet just nu, att få hålla handen med flera andra i samma sits. Jag är 33, min sambo 34 och vi har försökt sedan augusti, så just nu är vi på 6:e försöket. 

Jag misstänker att jag fick ett tidigt missfall i augusti då jag den månaden var säker på att det tagit sig för att jag hade sådan molvärk mer än en vecka innan BIM som jag hade den gången jag blev gravid av misstag när jag var 25 (slutade i abort). Men mensen kom 2 dagar för tidigt och jag blödde kraftigare än vanligt. Tänkte inte mer på det, men sen blev efterföljande 3 cykler helt upp och ner. Hade mellanblödningar/spottings ibland före och ibland efter ägglossning. Fick därför göra cellprov som inte visade något. Och helt plötsligt så var allt normalt igen från och med senaste cykeln. Råkade av en händelse läsa en tråd idag där en som fått tidigt missfall (bekräftat) haft samma problem som jag och efter lite googlande visade det sig att det inte alls är ovanligt att den krånglar på så sätt att man har spottings och mellanblödningar osv de efterföljande månaderna. 

Är det så, så är jag också betydligt lugnare, för det skulle innebära att vi bara "bommat" på 1 försök med normal cykel, istället för 5 månader. Har varit anti testa-tidigt-test eftersom jag inte vill att hoppet ska släckas redan innan BIM men känner du att det inte är en dum idé för det hade ju i det här fallet tex kunnat ge mig en förklaring till att det tar tid för kroppen...

Det låter likt hur det var för mig när jag fick missfall i oktober. Jag fick då vad jag trodde var min vanliga mens i vanlig tid, men sen slutade det inte riktigt blöda utan fortsatte som spottings i 14 dagar. Gick då till gyn där de konstaterade att hcg var förhöjt i blodet. Inget syntes på ultraljud, så förklaringen var ett mycket tidigt missfall. Cykeln efter var min temp lite ostadig och jag fick mensen tidigare än förväntat, därefter har det stabiliserat sig för mig. Har i efterhand tänkt att det var skönt att jag inte testat tidigt, då jag ju hade behövt bli så besviken när blödningen kom, men samtidigt hade jag ju då vetat att jag faktiskt blivit gravid, utan att ha behövt gå till gyn. Så det är nog fördelar och nackdelar både med att testa och låta bli. Hur tror du att du kommer göra framöver?
  • Stickling
    Ericky skrev 2020-12-30 16:40:32 följande:

Förstår hyr du tänkte. Så har ju jag också tänkt tills igår, men nu kommer jag testa tidigt faktiskt framöver. En 3 dagar innan kan man ju testa iaf. Hade besparat mig mycket oroa både för min hälsa och kring att bli gravid om jag fått bekräftat att det var ett missfall. Nu oroade jag mig för att något inte stod rätt till. Skönt att det är som det ska nu iaf :)

Nu har vi också lite annat roligt fokus här hemma som känns extra bra i dessa tider. Vi ska få hämta hem vår lagotto-valp om bara 3 veckor, så idag har vi varit och köpt halsband och namnbricka och annat inför hans hitkomst :) Har BIM 14/1 och hämtar valpen 19/1 så det känns bra att ha något dagarna direkt efter som vi verkligen längtar efter. Blir bebismys om än ett annat än det vi längtar efter här i gruppen :)

Förstår hur du menar, har tänkt på samma sätt och kommer nog också testa någon dag innan BIM framöver. Det besparar en ju mycket undran, även om det är jobbigt att få negativa test.

Åh, vad mysigt med en valp! Vilket underbart tillskott till familjen och fint med något roligt att se fram emot <3
Svar på tråden Vi som är 30+ och försöker med vårt första barn