• Jullan1

Vi som är 30+ och försöker med vårt första barn

Hej!

Jag är ny här och tänkte att det skulle kunna va kul med en tråd för oss som är över 30år och försöker skaffa vårt första barn :) Vore kul att få följas åt här!

Jag har precis fyllt 32 och min sambo är 31. Vi har försökt i 3 månader nu och jag har förväntat BIM den 20/9. Vi har ju inte försökt så länge men man hoppas ju att det ska ta sig snart! :) Berätta gärna om er och hur er situation ser ut!

• Svar på tråden Vi som är 30+ och försöker med vårt första barn
  • Stickling
    Anonym (S) skrev 2020-09-17 17:37:17 följande:

Hej alla kämpar,

Jag är inne på andra månaden av försök med första barn. Olidligt perioden mellan äl och mens men även inför äl då det testas med stickor. Trots att mens är det sista man vill ha så är det den ända tid som det går att tänka på ngt annat. Jag hade som räknat med att det skulle gå på första försök då jag blivit gravid två ggr då oddsen inte varit så höga, en ggn med hormonspiral i. Hoppas det går bra för oss alla som försöker!!

Hej! Håller med dig, även om mensen är otroligt oönskad känns det för mig som enda dagarna på månaden då jag kan slappna av lite, sen väntar jag ju bara på ägglossning och efter det på testdag... Själv ska jag inleda försök nummer fyra med första barnet. Ja, vi får hålla tummarna för oss själva och varandra! :)
  • Anonym (Mint)

Jullan1, hur går det för dig idag?

Jag fuskade och testade så negativt det bara går igår, så idag skiter jag i att testa. Bim imorgon. Om den inte kommer testar jag på söndag. :)

• Jullan1
    Anonym (Mint) skrev 2020-09-18 09:21:20 följande:

Jullan1, hur går det för dig idag?

Jag fuskade och testade så negativt det bara går igår, så idag skiter jag i att testa. Bim imorgon. Om den inte kommer testar jag på söndag. :)

Åh synd! Jag håller tummarna för att mensen inte kommer.:) Jag testade nu imorse, det blev negativt men det kändes ganska väntat. Har fått ont i brösten och lite mensvärk så jag tror nog mensen kommer i helgen.
  • Anonym (Mint)
    Jullan1 skrev 2020-09-18 09:52:00 följande:

Åh synd! Jag håller tummarna för att mensen inte kommer.:) Jag testade nu imorse, det blev negativt men det kändes ganska väntat. Har fått ont i brösten och lite mensvärk så jag tror nog mensen kommer i helgen.

Typiskt!! Men man vet aldrig, jag håller tummarna för dig också och annars tar vi nya tag och ses i oktober-tråden! <3
  • Enell83
    Anonym (Leo) skrev 2020-09-17 12:41:56 följande:

Att tiden kan gå så seegt hörni..

Usch slutade ju med ppiller för 15 dagar sedan men har sedan igår haft så otroligt ont i magen, det strålar ut i ryggen med. Imorse kände jag också lite "strålande" från vänster sida (äggstocken?). Är så jobbigt att ha så ont men inte få någon mens. Känns nästan som en inflammation i det inre ibland och gör hemskt ont. Känsliga bröstvårtor med, suck... Har någon av er haft så när ni slutade med preventivmedel?

Känner definitivt av ägglossningen mer när jag slutat med preventivmedel. Ungefär som du beskriver. Har även mensvärk en bra bit innan mensen kommer. När den väl kommit släpper värken.
    Anonym (S) skrev 2020-09-17 17:37:17 följande:

Hej alla kämpar,

Jag är inne på andra månaden av försök med första barn. Olidligt perioden mellan äl och mens men även inför äl då det testas med stickor. Trots att mens är det sista man vill ha så är det den ända tid som det går att tänka på ngt annat. Jag hade som räknat med att det skulle gå på första försök då jag blivit gravid två ggr då oddsen inte varit så höga, en ggn med hormonspiral i. Hoppas det går bra för oss alla som försöker!!

Kroppen är så märklig gör som den för det mesta tycker jag. Håller tummarna att det tar sig snart för er!
    Jullan1 skrev 2020-09-18 09:52:00 följande:

Vad tråkigt! Du får skäma bort dig under mensen och ta nya tag med oss andra i oktober. Önskar att vi alla hade plussat denna månad!
  • Jullan1
    Anonym (Mint) skrev 2020-09-18 10:01:03 följande:

Typiskt!! Men man vet aldrig, jag håller tummarna för dig också och annars tar vi nya tag och ses i oktober-tråden! <3

Tack!:) Ja det gör vi, hoppas att oktober är vår månad om det inte skulle bli något nu <3
  • Jullan1
    Enell83 skrev 2020-09-18 11:10:42 följande:

Vad tråkigt! Du får skäma bort dig under mensen och ta nya tag med oss andra i oktober. Önskar att vi alla hade plussat denna månad!

Ja man blir ju besviken även fast man det va väntat. Tack, det ska jag göra!:) Ja förhoppningsvis så går det bättre i oktober, jag har en bra känsla :)
  • Cawr

Hej hej! Hoppar in här som 30+ och i kamp med att få första. Har tidigare graviditeter från förr (som blev abort tyvärr) i bagaget så vet att vi kan få barn (tidigare t.o.m. trots p-piller!). Är väldigt nervös och har svårt att tänka på annat, så tänkte att det kan vara bra att ha stöd i en sån här grupp. Och få höra era historier! :)

BIM 23/9, har gjort ett tidigt test imorse men det var negativt. Inte oväntat, det är för tidigt, men är så nyfiken! Har haft väldigt ont i nedre delen av ryggen ett par dagar och lite andra småsymptom. Kan dock vara placebo/sken lika gärna, så försöker att inte hoppas för mycket. Hur hanterar man att dessa dagar innan man kan testa går så långsamt?!

• Anonym (Mint)
    Jullan1 skrev 2020-09-18 11:34:27 följande:
    Tack!:) Ja det gör vi, hoppas att oktober är vår månad om det inte skulle bli något nu <3
    Såg dessutom att jag har två ÄL i oktober. Tungan ute
  • Anonym (Mint)
    Cawr skrev 2020-09-18 12:53:38 följande:

Hej hej! Hoppar in här som 30+ och i kamp med att få första. Har tidigare graviditeter från förr (som blev abort tyvärr) i bagaget så vet att vi kan få barn (tidigare t.o.m. trots p-piller!). Är väldigt nervös och har svårt att tänka på annat, så tänkte att det kan vara bra att ha stöd i en sån här grupp. Och få höra era historier! :)

BIM 23/9, har gjort ett tidigt test imorse men det var negativt. Inte oväntat, det är för tidigt, men är så nyfiken! Har haft väldigt ont i nedre delen av ryggen ett par dagar och lite andra småsymptom. Kan dock vara placebo/sken lika gärna, så försöker att inte hoppas för mycket. Hur hanterar man att dessa dagar innan man kan testa går så långsamt?!

Hej och välkommen! :) 

Det är så galet svårt att få dagarna att gå. Det enda som hjälper är ju, föga förvånande, att hålla sig sysselsatt! :'D 
Svar på tråden Vi som är 30+ och försöker med vårt första barn