Anonym (Leo) skrev 2020-09-17 12:41:56 följande:
Att tiden kan gå så seegt hörni..
Usch slutade ju med ppiller för 15 dagar sedan men har sedan igår haft så otroligt ont i magen, det strålar ut i ryggen med. Imorse kände jag också lite "strålande" från vänster sida (äggstocken?). Är så jobbigt att ha så ont men inte få någon mens. Känns nästan som en inflammation i det inre ibland och gör hemskt ont. Känsliga bröstvårtor med, suck... Har någon av er haft så när ni slutade med preventivmedel?
Känner definitivt av ägglossningen mer när jag slutat med preventivmedel. Ungefär som du beskriver. Har även mensvärk en bra bit innan mensen kommer. När den väl kommit släpper värken.
Anonym (S) skrev 2020-09-17 17:37:17 följande:
Hej alla kämpar,
Jag är inne på andra månaden av försök med första barn. Olidligt perioden mellan äl och mens men även inför äl då det testas med stickor. Trots att mens är det sista man vill ha så är det den ända tid som det går att tänka på ngt annat. Jag hade som räknat med att det skulle gå på första försök då jag blivit gravid två ggr då oddsen inte varit så höga, en ggn med hormonspiral i. Hoppas det går bra för oss alla som försöker!!
Kroppen är så märklig gör som den för det mesta tycker jag. Håller tummarna att det tar sig snart för er!
Jullan1 skrev 2020-09-18 09:52:00 följande:
Åh synd! Jag håller tummarna för att mensen inte kommer.:) Jag testade nu imorse, det blev negativt men det kändes ganska väntat. Har fått ont i brösten och lite mensvärk så jag tror nog mensen kommer i helgen.
Vad tråkigt! Du får skäma bort dig under mensen och ta nya tag med oss andra i oktober. Önskar att vi alla hade plussat denna månad!