Soff skrev 2020-10-21 14:54:52 följande:
Fy så jobbigt för dig att gå runt med en sådan längtan <3 :( Planerar ni att försöka få barn nu, eller är det något din sambo vill vänta med till lite längre fram? Alltså, det där är inte lätt men det är rådet jag har är att försöka hitta andra glädjeämnen i livet att lägga sitt fokus på, även om det är svårt. Men sen tycker jag inte du ska behöva vänta längre faktiskt om du känner så, och om din sambo kan tänka sig att börja försöka nu, go for it!!
Tack för dina ord! Vi har börjat försöka sedan september i alla fall men sedan är det lite andra omständigheter som stressar mig, vi har fått andra arbetstider, vi behöver eventuellt flytta snart och så är det ju det här med corona som stressar mig lite. Ibland känner man sig lite extra nere, typ som att livet aldrig helt kan vara bra och lugnt någon gång. Men det ordnar sig kanske. Har svårt att hitta andra glädjeämnen i livet tyvärr, drar mig lätt undan från vänner för jag tycker ibland att dom belastar mig mer med sina egna problem än tillför positivitet. Men nu ska jag inte kapa denna tråd. Har bim 1a november enligt natural cycles iaf, får hoppas på då