• Cawr

Vi som är 30+ och försöker med vårt första barn

Hej hej! Hoppar in här som 30+ och i kamp med att få första. Har tidigare graviditeter från förr (som blev abort tyvärr) i bagaget så vet att vi kan få barn (tidigare t.o.m. trots p-piller!). Är väldigt nervös och har svårt att tänka på annat, så tänkte att det kan vara bra att ha stöd i en sån här grupp. Och få höra era historier! :)

BIM 23/9, har gjort ett tidigt test imorse men det var negativt. Inte oväntat, det är för tidigt, men är så nyfiken! Har haft väldigt ont i nedre delen av ryggen ett par dagar och lite andra småsymptom. Kan dock vara placebo/sken lika gärna, så försöker att inte hoppas för mycket. Hur hanterar man att dessa dagar innan man kan testa går så långsamt?!

• Cawr

Håller tummarna för dig Jullan1! Och ni andra som kämpar!

Jag har testat negativt idag på BIM, så nu kommer kanske mensen då... Men usch jag upplever verkligen symptom nu senaste veckan eller så, det drar i ljumskarna, behöver sova en stund mitt på dagen och efter middagen för att orka med dagarna, känner typ mensvärk (som jag aldrig har haft annars) sedan nästan två veckor tillbaka... Det är så mycket, men jag inser ju själv också att det mycket väl kan vara skensymptom och att jag lyssnar mer på kroppen för att jag så gärna VILL. Men det är ju jobbigt ändå. Jag känner det verkligen som att jag är gravid. Nu törs jag inte testa mer förrns om ett par dagar när jag vet om mensen kommer som förväntat eller inte..

• Cawr
    Anonym (Leo) skrev 2020-09-23 15:44:31 följande:

En fråga till er alla, köpte ni hem graviditetstest direkt när ni började försöka (för att ha ifall ni ska testa den)?

Jag har inte ens vågat köpa hem några test för jag tycker att allt är så overkligt och har längtat i sååå många år. Är dessutom rädd för att göra killen extra nervös med gravtest hemma, haha!!

Så snart det var ca 5 dagar efter äl kunde jag inte hålla mig från att beställa några tester. Sen har det blivit några till... Så kan man ju inte hålla på men jag skyller på att detta är mitt första försök på någonting jag längtat efter i 10 år. Så tillåter mig själv att få testa vilt denna gång. Kommande månader tror jag jag kommer försöka vänta in bim... Men jag kommer absolut ha test hemma! Men inga testa tidigt tester för de använder jag bara så snabbt jag kan....
  • Cawr

För min del är det kört för denna månad... Mensen kom idag. Känner mig helt förstörd. Nåväl, blir att vara ledsen en stund och sen pigg och glad inför nästa försök. Hoppas det går bättre för er andra!

• Cawr
    Stickling skrev 2020-09-24 19:53:23 följande:

Usch, så tråkigt. Alltid en sådan besvikelse. Du får försöka att rå om dig själv tiden som kommer. Hoppas att du hittar ny ork och energi snart <3

Tack det värmde! Nya tag absolut, det kommer energi för det sen. :) Bättre lycka till er andra så länge, hoppas på många plus!
Svar på tråden Vi som är 30+ och försöker med vårt första barn