• smur5

Vi som är 30+ och försöker med vårt första barn

Hej jag inflikar här oxå!

Jag är 33 år och min sambo 11 år yngre. Vi blev gravida väldigt tidigt i förhållandet och inte alls planerat, dels pga ålderskillnaden och en del annat så vi valde abort. Nu har vardagen landat och vi har även blivit sambos och ser en framtid ihop, så nu vill vi ha en liten.

Vi har försökt aktivt nu i fyra månader och då har jag även fått ett tidigt MF. Tänker väldigt mycket på aborten att det var enda o sista chansen eftersom det inte vill ta sig nu, men det är väl just för att vi verkligen VILL det nu. Vill försöka att inte tänka så mycket på ägglossning osv men det är ju väldigt svårt att släppa! Den här månaden testar vi bisolvon- och SMEP metoden.

Håller tummarna för er alla!

• smur5

Hej alla hoppfulla!

Jag och min sambo är nu inne på vårt fjärde aktiva försök. Har inte använt ägglossningsstickor eller liknande för vill inte ha känslan av att stressa upp processen lixom.

Denna månaden testade vi med bisolvon-metoden. Har även läst på mycket om hur kroppen och ägglossning och allt runtomkring fungerar (herregud vad man lär sig mycket på äldre dar) :D så eftersom jag inte vill testa med stickor har jag denna månaden haft koll på flytningarna, och idag kom den där äggvite-liknande som alla pratar om! Kan knappt vänta till sambon kommer hem ;)

Ha en fin dag och lycka till alla!

Svar på tråden Vi som är 30+ och försöker med vårt första barn