Någon mer som har bebisverkstad nu
Slog mig nu. Det kan inte va tidigt mf då? Eller väntas det ut till beräknad mens? Kroppen gör sig väl av med det rätt fort då. (Om det inte strular) Hmm
Slog mig nu. Det kan inte va tidigt mf då? Eller väntas det ut till beräknad mens? Kroppen gör sig väl av med det rätt fort då. (Om det inte strular) Hmm
Hur har det gått? Haft någon mer blödning?
Va skumt, kanske är ett tidigt mf då ändå. Eller så är det bara hormonerna i kroppen som slår bakut. Jag åt bisolvon en cykel för Slemhosta och min mens blev jättekonstig den månaden. Om du ätit nån medicin eller naturpreparat som du inte tar annars som kroppen kanske reagera på?
Behöver hjälp.. tog två tidiga test idag. Ena ser ut såhär medans RFSU visar inget alls..
Åh trök...bara att ta nya tag igen då :/
Skulle inte tro det påverkar att du slutat amma, din mens är ju igång så låter inte så iaf. Jag hade räknat dagens datum som cd 1 när den hoppat så :)
Ja men precis, det kan ju varit så att den varit tidigare än du trott :) min varierar mellan dag 13-15. I våras innan jag blev gravid blev den oftast cd 13-14 medan nu 14-15. Så kan ju variera lite :)
Är idag på cd 9 och karln ligger redan risigt till haha ;D
Ja det kan man kalla knepigt haha inte lätt med kvinnokroppen :D
Ja äntligen dags igen! Dagarna innan jag fick mens nu senast var riktigt hemska, värsta pms jag någonsin varit med om och jag har aldrig pms... panikångest och grät och mådde bara dåligt över allt som hänt detta år :( men nu är jag på banan igen när det närmar sig äl igen :)
Skönt att höra fler är som jag... även om det inte är kul :( innan graviditeten i våras var allt mer lugnt och mådde inte dåligt alls. Men nu efter ett sent ma och ett missfall samt att flera vet att vi försöker igen och att yngsta barnet bara blir äldre och äldre stressar mig till förbannelse :( usch för denna press :(
Så gjorde vi inför första bebisen, att vi sökte till en privatklinik och testade vår fertilitet för att se om det va nån ide att fortsätta köra på som vi gjorde. Men veckan efter vi hade vårt första besök fick vi äntligen plusset =) Alla test visade på bra värden men att jag hade lågt amh-värde. Så att om vi ville ha syskon skulle vi inte vänta för länge tyckte dom. Försöka ett halvår på egen hand innan de rekommenderade ivf.
Nu har vi inte många försök kvar till dess och jag vet inte om jag pallar ivf med alla sprutor och hormoner det innebär så jag hoppas att vi får till ett syskon innan jag hamnar i klimakteriet. Är inte "mer än" 35 så va lite som en chock när man fick höra det förra året att man inte hade långt kvar på sina barnafödaår.
Med det ville jag säga att även om allt visade okej så kändes det sjukt värt att få veta att allt såg okej ut, och för min egen del att vi inte fick vänta för länge med att försöka få syskon. Annars hade jag nog kanske viljat njuta liiite längre av att bara ha en bebis men syskon väger tyngre :)
Igår kväll började mensen :( Jag är självklart besviken men samtidigt hade jag en känsla av att det inte tog sig den här gången heller, så det va inte oväntat att mensen dök upp.
Nu är det bara att ladda om till nästa äl och hoppas att det blir tredje gången gillt. Måste ändå säga att jag tycker det värsta med det hela är all väntan. Dagarna och veckorna har väl aldrig känts så långa som dom gör nu när man försöker bli gravid!
Hoppas så innerligt att vi alla får ett plus väldigt snart :)
Negativt idag med och mensvärk så tror den kommer komma idag. Så o t t o l i g t besviken. Känner mig så tom.
Som fler av er säger så känner jag stressen då första bara blir äldre och äldre. Ville alltid ha tight mellan mina barn. Sen blir jag så himla Arn på mig själv att jag var så naiv att börja så sent. Trodde det skulle gå lätt. Usch så less och ledsen.