Anonym (Babymakeing) skrev 2021-08-04 07:55:19 följande:
Så frustrerande, jag skrev ett svar igår men verkar som det hände något när jag uppdaterade för nu finns det ingenstans.
Det är 5:e försöket nu i augusti, men totalt har vi ju försökt sedan augusti förra året, även om jag va gravid i nästan 6 månader av dom så är vi ju på ruta 0 ändå.
Läste att covidvaccinet påverkat menscykeln för en del. Haft demonisk mensvärk, mycket värre än när jag fick mf, började senare och nu verkar den efter bara 2 dagar ha avtagit.
Jobbigt att du fortfarande mår så illa och att symptomen blir värre när den "sköna" andra trimestern ska börja =/ Men det blir ju tydligt att det är någon där inne iaf då, skönt också att du fick veta vad blödningarna beror på. Annars brukar det väl vara spökveckor runt då?
Åh nej, avskyr när det händer!
Även 5:e försöket känns väl som en evighet, men som du säger är det egentligen mycket längre för er :( Jättetråkigt, beklagar det. Hm, har du bara blödigt i två dagar? Men du har testat negativt upprepade gånger? Känns väldigt trist om menscykeln ska börja strula nu också. Hoppas det ordnar upp sig nu till kommande äl, tar du fortfarande tester?
Jag har inte mått illa alls första typ 13 veckorna så jag har ändå haft det väldigt enkelt! Bara spytt på morgonen men inte mått illa. Så jag ska väl inte klaga egentligen. Var bara beredd på att även spyorna skulle sluta nu hehe. Ja det var väl det jag var beredd på, spökveckorna! Men det verkar bli precis tvärtom för mig haha. Förutom att jag spydde hade jag typ spökveckor första veckorna, eftersom jag även blödde kändes det inte som att jag var gravid, lika jobbigt som att ha mens men konstant och oro istället. Det är inte så jättetrevligt att just vara gravid, jag vill verkligen bara få min bebis, men en av fördelarna är att slippa mens men det har jag inte gjort denna gång då. I slutänden är det dock så värt det! Längtar verkligen till förlossningen och bebisen.