Anonym (Lillskrutten) skrev 2021-01-12 20:24:17 följande:
Jag är väl som många andra, lite naiv... Jag och min man är sådana där, främst jag, som har bestämt att vi skulle göra uppehåll med bebisverkstan mellan februari-juni eftersom jag tänkte att jag helst inte ville ha barn på vintern. Då jag själv är född i februari, rätt nära jul, alltid kallt, i min släkt har vi ofta stora släktfiranden när någon fyller år, oftast utomhus men när jag fyller år blir det alltid lite mindre och just nu av självklara skäl kommer det knappt bli något alls.
Jag var så naiv att jag föreställde mig aldrig att vi skulle komma till den punkten då vi faktiskt skulle behöva pausa bebisverkstan. Jag antog att jag skulle vara gravid redan... Nu är det visserligen ett försök efter det här "om" det misslyckas. Jag är 99,7% säker på att jag inte är gravid, jag känner mig jätteledsen men försöker se fram emot nästa försök istället.
Men nu börjar jag tänka, vadå ska det vara vårt sista försök på 5 månader? Det känns inte så bra längre... Tänk om vi kör igång igen då i juli och jag ändå inte blir gravid och så står vi där i februari igen... Då kommer jag verkligen inte vilja pausa. Ju mer jag tänker på det så känns det inte alls viktigt när bebisen kommer. Vi vill ha ett syskon till vår son, strunt samma om det föds på julafton eller 31/12 kl 23:59. Jag vill så gärna vara gravid och ha en bebis! Det här är "bara" tredje riktiga försöket men varje försök känns som en evighet som tynger ner en.
:)
Förstår. Jag är själv född i november och iof ganska nöjd med det men klart det är roligare med sommarfiranden utomhus.
Att fylla år mitt i sommarlov eller semester kan inte heller vara helt skoj för då är alla bortresta och klasskamraterna kanske inte kan komma på kalas.
Nä november är inte dumt alls och ofta riktigt mysigt. :)
Värt att tänka på. Kan ju bli en prematur.
Jag skulle tex varit född i januari men kom i november.
Så det kan vara svårt att planera ändå.
Skickar styrkekramar