Någon mer som har bebisverkstad nu
Beklagar :( vilken tuff bergodalbana. Hur har det gått? har också varit med om att strecken inte blev starkare.
hur gick det andra gången? Ökade strecken igen?
Beklagar :( vilken tuff bergodalbana. Hur har det gått? har också varit med om att strecken inte blev starkare.
hur gick det andra gången? Ökade strecken igen?
Jo det är helt rätt. Dock vet jag inte om mf innan v 6 räknas som ett mf inom vården och att vi därför inte kommer att få en utredning pga att båda mf skett i v 5. Jag vill ha för mig att vissa inte ens får en utredning även fast mf skett efter v 6 om man inte har fått det bekräftat av vården att man faktiskt var gravid. Självklart kommer jag höra av mig till vården om det skulle bli 3 mf på rad bara för att få allt kolla om man får det. Men samtidigt så kan det vara skönt med en paus från försöken medans man går igenom en utredning för att få andas lite.
Vi ska inte ge upp utan fortsätta kämpa tills drömmen blir verklighet. Tack för peppen
Babymama: Det är inte mycket i världen som är rättvist, jag är men tanke på det glad att det bara är det som är orättvist för oss. Livet hade kunnat vara mycket värre om man drabbats av andra orättvisor.
Tack för dina ord
Välkommen Liv!
Det är jobbigt och tufft att kämpa med infertilitet och ofrivillig barnlöshet, är själv inne på två år av infertilitet. Men du är stark som kämpar på och har vad det låter som så har du ett positiv tänkesätt ändå. Jag vet inte om jag hade orkat kämpa så länge som du gjort. Du förtjänar en eloge för det
Jag håller tummarna att det blir ett plus för dig nu!
Liv: Kan inte heller citera just nu. Det är ju skönt att ni ändå kan känna att ni är nöjd över den familj ni har även om jag förstår att drömmen om ett till barn kan vara lika stark som inför ett första barn.
Tack va snäll du är
När ska du våga dig på ett test?
Babymakeing: Det hade varit otroligt skönt att kunna hoppa av när man ville men det är bara att åka med tills man kan hoppa av. Det är snart bim, slutet på den här veckan, så får vi se om det vill sig den här gången.
Plugget går bra. Började ht för en vecka sen så det är lite segt att komma igång efter sommarens ledighet men det börjar rulla på bra nu igen
Jag tycker att det är svårt att veta exakt vart gränsen går för mf och kemisk graviditet men oavsett så hoppas jag att det inte händer igen
Tack! Ja det har inte varit lätt i sommar men hoppet lever kvar nu när man vet att man kan bli gravid. Vad jag förstått så är det upp till varje region att bestämma hur länge man måste försöka innan IVF erbjuds. Är man 30 år och över så är det två år som gäller här. Det kan jag också tycka är väldigt länge.
Ojdå! Det låter inte så bra nej. Sen är det väl så också att endon kan bli mycket värre om man genomgår en operation då det skapar en inflammation i sig. Samt risken för att skada äggstockarna som du sa och att äggreserven kan gå ner om man genomgår en operation av äggstockarna. På mig har dom bara upptäckten en cysta på ena äggstocken så jag får hoppas att det inte skulle ställa till det om vi behöver genomgå IVF.
Innan jag blev gravid första gången så testade jag inte alls utan väntade på att mensen skulle dyka upp, vilket den gjorde varje cykel på exakt den dagen den skulle komma. Men vid första graviditeten så kände jag mig annorlunda i kroppen så jag testade en dag innan mensen skulle ha kommit och det blev ett plus. Andra graviditeten så kände jag mig också lite annorlunda och tog ett test 4 dagar innan missad mens mest bara för att se om jag kunde unna mig en drink med sällskapet som va på besök. Det kunde jag ju inte. Nu är jag väldigt sugen på att ta ett test igen innan mens även om jag inte känner något speciellt egentligen. Får dock hålla mig någon dag till då det säkerligen skulle bli negativt då det är lite tidigt att testa just nu.
Det nog inte våran tur den här månaden heller! Helt blanka test idag och jag känner ingenting i kroppen som jag gjorde tidigare gånger vid graviditet, så jag inväntar mensen som borde komma imorgon. Vi får ta nya tag igen nästa månad helt enkelt.