Anonym (Lillskrutten) skrev 2021-06-01 12:45:47 följande:
Idag blev mycket bättre! Jag är ute och går mycket med min son men det har blivit mindre på senaste. Så jag sa helt enkelt att jag ville komma ut direkt efter frukosten så jag fick det avklarat (frukosten råkade bli klar lite tidigt också hehe).
Barnmorskan som ringde var underbar!! Vet inte vem av oss som ursäktade sig mest för gårdagen men oavsett var hon jättetrevlig och snäll.
Tyvärr informerade hon mig att de tagit bort tidigt ultraljud här men pga mitt missfall i mars förstod hon min oro och skulle göra allt hon kunde för att jag skulle få ett tidigt ultraljud i alla fall. Så jag hoppas verkligen att hon lyckas. Tanken på att det är max 5 veckor kvar till tidigt ultraljud är det som har hållt mig flytande. Så skulle jag inte få ultraljud förrän vecka 18 vet jag inte vad jag tar mig till! Hon skulle ringa upp under dagen.
Uppdatering haha under tiden jag skrev det här inlägget ringde hon faktiskt upp! Tyvärr sa de att de inte kan erbjuda tidigt ultraljud, det är många som råkar ut för missfall och det är ingen anledning bla bla...
Snälla barnmorskan hade dock ringt en privat klinik och lyckats få en tid till mig i grannstaden. Så 16/6 ska jag på vul! Känns så skönt, då kan jag förhoppningsvis äntligen berätta för min man, hoppas bara hjärtat slår!!
Försökte läsa på lite om vul, jag hade fått för mig att det bara var att man hör hjärtslagen. Men läste lite nu och såg att man får en bild på en skärm. Nån som vet hur långt tid det tar?
Kram till er alla och miljoner tack för all stöttning och pepp! Nu håller jag bara tummarna för att allt är som det ska där inne
Å men va härligt att det löste sig och att hon verkar bra :) Känns ju alltid tryggare om man får förtroende för dom. Och fy va tråkigt att de tagit bort tul :( Det kan ju göra jätteskillnad för att upptäcka saker i ett tidigt skede. Men va gulligt att hon kollade upp så att du kunde få göra ett tillslut ändå om än inte hos dom :)
Ja vul är precis som ett vanligt ultraljud bara att sonden ser ut som en dildo och de gör avläsningen genom vayayyay istället för att komma närmare och få så tydlig bild som möjligt. De flesta ultraljud innan vecka 10+0 (tror jag det är) brukar vara vul :)
Fortsätter hålla tummarna för er!
Jag har själv fått upp hoppet om att det kanske kunde tagit sig för oss också nu. Fick äl-flytningar 3 dagar efter positivt utslag på äl-testet så finns hopp om det ändå. Men vågar ändå inte hoppas på för mycket även om jag ändå är lite hoppfull igen.