Anonym (Babymakeing) skrev 2021-03-04 19:58:18 följande:
Å va ledsen jag blir för dig :( Oavsett när eller hur det händer så är det hemskt att uppleva Men håller ändå tummarna att det är en infektion som gör tappen lättblödande bara och att det inte alls är mf. Det kan bero på så många saker även om man ofta tror det värsta. En i min fbgrupp för bf i augusti fick massa blödningar. Hon väntar två till synes friska bebisar. Så från att vara säker på mf till att få veta att det va två va en bergodalbana för henne.
Och det är tillåtet att vara hur ledsen som helst och bara gråta gråta gråta! Hoppas du och din partner kan stötta varandra Stödet jag har haft i min man när vi fått mf och nu med detta är något jag inte hade överlevt utan.
Jag hoppas också verkligen!! Blir så orolig och ledsen, pendlar mellan hopp och förtvivlan. Jag trodde faktiskt det var fredag idag så jag tänkte vänta över helgen med att ringa igen men nu ringer jag imorgon eftersom det är vardag och allt verkar gå åt skogen!
Vet du om hon har några barn sen innan och hur långt innan? Funderar om det kan spela in... eller hur hennes blödningar började och utvecklades? Gud vilket underbart mirakel med tvillingar, oddsen är väl inte så stora att exakt samma händer mig men om jag kunde få behålla en levande bebis vore bara det ett mirakel!
Ja han försöker men mest vill han bara peppa, han vill såklart inte heller att jag får missfall och han blir ledsen när jag pratar om det som att det redan hänt typ. Han tycker det finns så många andra förklaringar. Men utvecklingen i blödningarna gör mig tveksam till något annat. Fick 2 små mörkröda klumpar på 0,5-1 cm tidigare idag. Börjar känna av mensvärk också, läste någonstans att det är inte bra om mensvärk tilltar i samband med blödning.