Anonym (Babymama) skrev 2021-02-27 11:40:40 följande:
Jaa försökte ha is i magen hela dagen sen ringde jag 1177 för att få bekräftat att det oftast inte är farligt men hon var tvärtom istället, att en kraft rakt ner blir rätt stor smäll. Då fick man dåligt samvete. Såklart var mitt blodtryck högt också så läkarna har ringt mig efteråt men efter tryck själv på vc så är det bra. Har nu beställt hem en mätare. Allt med andra barnet gör att min kropp får panik såfort jag ska till sjukhus eller ta blodtryck. Skitjobbigt:(
Nej dom vet inget än. Dock har äldsta börjat prata mycket om bebisar och vad som händer då, om man åker till sjukhuset då och bor där x) lilla hjärtat. Får hoppas att det verkligen inte blir så igen..
Har ni berättat för barnen? :) och andra med?
Ja men det var väl lika bra att få det uppkollat så kan du vara lugn sen :) åh dumma blodtryck! Bra med egen mätare så kan du kolla lite hemma, en sån har jag med. Super!
Vad sött av ditt barn att kommentera och fundera :D min yngsta har sagt flera gånger hon vill bli storasyster, senast för någon vecka sedan faktiskt och alla barnen har redan kommenterat min mage haha xD men efter RUL besiktningen får de veta :)
Anonym (Babymama) skrev 2021-02-27 11:44:17 följande:
Har nu gått en vecka efter KUB och ingen ringde så det känns skönt :)
Härligt att höra, passa på och njut nu :)