Anonym (Babymakeing) skrev 2021-02-19 15:40:50 följande:
De kunde inte säga så mycket idag heller men att det var en stor avvikelse. Bebisen har en stor bulle till mage sm börjar under hjärtat och går ner mellan benen och trycker ut ena benet så den inte kan ligga normalt. Ryggen är krökt nere vid ländryggen också :( Och ingen magsäck syntes.
Blev framflyttad ytterligare. Första ultraljudet jag tog blev jag framflyttad 4 dagar nu blev vi framflyttade 6 dagar till. Det är omöjligt att jag blev gravid 10 dagar efter jag trodde för då hade
Jag plussat efter bara två dagar. Börjat tro att hen inte växer som hen ska heller.
Ska ta moderkaksprov på måndag och sen är det 10-14 dagars väntan för att få alla provsvar från det. Väljer vi att gå vidare är det först vid rul man kommer kunna se mer hur organ och sånt utvecklats eller inte.
Känner mig hemsk men hoppas nästan på trisomi 13 eller 18 nu så vi kan avbryta utan att behöva grubbla över det och börja om igen.
Min man fick följa med in, fick besked i morse så det va väldigt skönt att ha honom med. Och för honom att förstå hur det ser ut å ligger till.
Ååååh vännen
Så ledsen att allt verkade så avvikande och håller med om att framflyttningen låter orimlig
Förstår verkligen din känsla att vilja ha ett tydligt svar direkt som gör beslutet enkelt! Kan inte föreställa mig hur det måste kännas och kan inte beskriva hur ledsen jag känner mig för er och bebis skull! Hoppas ni får bra stöd från sjukvården! Det behövs. Jättebra att din man fick följa med så att ni kan luta er mot varandra. Det kommer bli bra, ta stöd av varandra