Anonym (Lillskrutten) skrev 2021-03-06 09:27:58 följande:
Nej men fy vad vad empatilöst att låta er vänta ytterligare! Känns som att dom borde ha sagt ett datum då dom kunde garantera svar. Kan de inte tänka sig in i vilket helvete ni går igenom? Herregud!
Jättebra att ni fick en bra läkare! Det är så viktigt med någon som förstår.
Känns som att ni fick träffa en kurator som inte alls förstår er situation. Vem är hon att säga till dig hur du ska tänka?? Självklart och uppenbarligen är det här något du tänker på hela tiden, säkert din man också. Det är inget du kan ändra på bara för att hon tycker du ska vänta med dom tankarna. Som du säger är det mycket bättre om du får hjälp att bearbeta det här och börja gå vidare. Ni vet i princip hur det kommer sluta, känns som att hon fegade lite och ville ge någon sista strimma hopp men hon gör er bara en björntjänst. Kanske ni kan ringa till er barnmorska och be att få tid hos en annan kurator eller ringa vårdcentralen? Känns som att ni verkligen inte fick det stöd ni behöver.
Jag förstår verkligen den känslan att bara vilja ha ett besked, ett avslut så att man kan få sörja och gå vidare.
Tänker på dig mycket nu, det ni går igenom måste verkligen vara fruktansvärt. Hoppas det är över snart och ni kan gå vidare
Min barnmorska på mvc skulle ringa idag (eftersom vi skulle ha fått provsvaren i fredags så får se om hon ringer ändå) och stämma av. Tänkte se om hon kan hjälpa mig med en kurator hos dom istället. Mycket närmare hem om jag känner att jag behöver träffa hen fysiskt istället för att hyra eller mecka med att låna bil för att åka till sjukhuset för fysiska träffar. Telefon och videomöten är ju poppis nu också iof men då tänker jag att jag kan få möjlighet att få byta person iaf. Nån som ger mig stöd på närmare håll. Nu har jag enligt sjukhusets beräkningar passerat 15+0 också och då börjar gravidförsäkringen gälla. Vet inte hur det är när man fått veta detta innan v 15 men såg att det finns krishanteringshjälp att få. Att de tilldelar en psykolog som man får 10 besök hos. Funderar på att försöka få ut det om det går. Vi har ju inte fått provsvaren än så tänker att det kanske hjälper till också att vi fått dom efter v 15+0 (för försäkringens del).
Tack för alla stöttande ord <3 Har inte läst hela tråden så kanske finns nya inlägg jag inte läst men håller tummarna att allt gått bra för dig under omständigheterna och att kroppen skött allt själv så du slipper några ingrepp.
Kram!