Anonym (Lillskrutten) skrev 2021-03-03 11:37:49 följande:
Så nu börjar jag känna mig lite ledsen och orolig. Jag har fortfarande knappt känt av några symptom alls! Lite trött har jag varit. Men under kanske ett par veckors tid har jag någon gång med några dagars mellanrum haft flytningar med en blodstrimma i. Nu senaste dagarna har det varit någon gång per dag. Och idag upptäckte jag nu helt bruna flytningar. Googlar lite nu men har ett minne i bakhuvudet att det i vissa fall är så ett missfall börjar. Känner mig väldigt nedstämd. Någon här som vet bättre?
Jag fick blodstimmor, blodiga papper och bruna flytningar och det såg bra ut för mig. Har inte haft så tidigare så blev såklart jättenervös. Man kunde se att jag var lättblödig på tappen (tar även blodförtunnande som bidrar till extra) och hade en infektion som inte visade sig alls något speciellt mer än blödningar. Så glad att jag sökte! Men som sagt så var det bara bra med bebisen :)
Anonym (Lillskrutten) skrev 2021-03-03 11:30:38 följande:
Stackare, vad hemskt att bära på. Hoppas denna graviditet går hela vägen och allt går som det ska!
Hihi spännande att äldsta börjat fundera kring det där lite.
Vi har inte berättat för någon alls än! Vill gärna göra ett ul först och se om allt är bra. Börjar bli lite mer orolig nu igen, har haft en del flytningar med blodstrimmor och nu mer bruna flytningar. Har för mig att jag läst att missfall kan börja så så börjar känna mig riktigt ledsen... Men tiden får utvisa vad som ska ske.
Vad jobbigt :( jag fick också så och har aldrig haft det tidigare graviditeter. Fick strimmor till helt blodiga papper och bruna flytningar. Jag sökte och med bebisen var der bara bra! Dom såg att jag var lättblödlig på tappen, sen ett test som visa infektion/obalans så fick behandling för det. Glad att jag sökte så jag fick bukt på det. Kan fortfarande ibland få blodstrimmor tex vid nr 2. Men nu känner jag mig inte orolig att det är något med bebisen :) så skulle jag va du skulle jag söka och kolla så det ser bra ut, så kan man lugna sig. Känns som en evighet och vänta till första ul annars!