Anonym (Lillskrutten) skrev 2021-07-05 22:46:57 följande:
Förstår att du helst gärna undviker det steget! Men hjälpen finns om det kommer till det<3 Så är det verkligen inte, det är inget ni styr över och det kommer att lösa sig. Med det sagt kan jag föreställa mig den känslan, när jag var gravid med min son hade jag inte en enda sammandragning eller förvärk. Jag gick över tiden 9 dagar och när förlossningen startade så startade den verkligen. Jag grät i flera veckor innan för jag kände att min kropp var hopplös som inte fattade hur man födde barn, en sån basic sak som ?varje? kvinna ska klara. Jag kände mig värdelös just då att min kropp inte fattade att det krävs lite förarbete när man är gravid inför förlossningen. Men det är inget vi styr över. I mitt fall kom förlossningen igång själv men vi fick en del hjälp på traven under processen men så är det ibland. Tacksam att det finns hjälp att få, men så kände jag inte just då!
Tack så mycket! Det känns så annorlunda nu, jag är jättespänd och förväntansfull och vill bara berätta för alla och snabbspola fram till förlossningen och bebisen :D Var så mycket oro med min son och man visste inte vad som väntade, allt var så nytt. Nu vet jag vad som kommer och jag vill dit nu nu nu!
Jo det är ju ändå tur att det finns så man kan se om det faktiskt beror på något annat än tid.
Jag tror tyvärr att det är en väldigt vanlig känsla oavsett i vilket stadie man är i på den här resan. Det är nog lätt att känna sig otillräcklig på många plan.
Måste vara underbart och mysigt att du kan känna det så nu. Har ni berättat för någon än? :)