Någon mer som har bebisverkstad nu
Tack. Har bara läst så mycket om motsatsen, hur synd det är om ensambarn och hur hemskt det är att vara född sent, så jag har nästan fått skuldkänslor att försöka... Just att vara född i december har fått en så negativ klang, hur ?synd? det är om de barnen, hur svårt de får i idrott och skola etc. Det är lätt att färgas av det man läser tänker jag.
Har också alltid velat ha två barn, men har också flera bekanta med ensambarn och de verkar ha gott om vänner och ha det fint. Men det är lätt att bara höra det negativa antar jag, om hur folk skriver att om man inte ger sitt barn ett syskon är man elak.
Blev bara väldigt ledsen idag när jag började blöda, just för att det precis blivit ett svagt streck på stickan och också att jag var helt säker på att ÄL prickades in rejält.
Min farfar var förresten född i slutet av December och blev en framgångsrik och lycklig man :)
Han hade inte svårt att hänga med i skolan heller. Ärligt talat så pratar ju många lärare om att det ibland är mycket problem på skolorna idag och att dom måste sänka tempot för att dom som har det svårast och kanske inte kan svenska knappt ska hänga med, så många har det ju åt andra hållet, att dom inte får tillräcklig stimulans tyvärr.
Idrotten, hm, jag ville inte hålla på med bollsporter men det var nog för att jag var rädd att få dom i ansiktet och att vi hade många, hårdhänta killar i klassen. Jag var bra på löpning, ridning och musik. Helt ärligt talat så upplevde jag det aldrig negativt att vara född sent på året, var tacksam över det för att ha något att se fram emot under den mörka hösten.
Och jag tror att ensambarn kan få det väldigt bra i livet, dom brukar ju ofta utbilda sig och få hög lön. Man kan ju också tillåta kompisar att följa med på aktiviteter också. Men jag ska inte säga att jag inte vill ha fler barn själv, för det vill jag.
Försöker tänka positivt om det inte skulle gå att jag då iaf kan satsa mer på sånt man inte kan göra så lätt med småbarn.