Anonym (Första) skrev 2021-01-19 08:57:16 följande:
Jo jag vet det kan ta tid och ibland räknar jag med att vi inte kommer kunna få barn alls bara för att på något sätt inte bli för hoppfull inför varje försök.
Sen självklart pratas det inte tillräckligt om hur många som faktiskt måste kämpa på det här sättet innan en graviditet ens är möjlig för dom.
Just idag så vart mensen bara droppen som fick bägaren att rinna över. Då jag redan har det ganska tufft mentalt med ett jobb som jag inte trivs med, som hela tiden strular och arbetstider som egentligen blir helt fel för mig personligen. Så inte nog med att det är tufft att försöka få barn, så måste jag försöka komma på hur jag vill göra med jobbet. Fortsätta jobba då jag ändå har ett jobb? Söka nytt? Börja studera? Osv. Känns som att inget val är rätt av olika anledningar just när man försöker skaffa barn mitt i allt. Jag har för mig att några av er pratade om byte av jobb tidigare innan ni plussade. Hur tänkte och valde ni?
Så tufft :( tror det är bra att man tillåter sig känna att det är skit så man inte går och bär det inom sig. Hoppas att det snart blir ett plus <3
Vet inte om du menar mig men jag skrev om att jag fick jobberbjudande. Men jag valde att tacka nej för jobbet jag har nu så känner jag ingen stress att komma tillbaka. Har varit borta från jobbet 2.5 år och kommer vara ca lika länge när nästa bebis föds. Kändes dumt att byta jobb för att sen gå hem.
Kändes som rätt val för mig då jag plussade efter. Men lite jobbigt var det just då, när man inte vet när plusset skulle komma.
Mitt nuvarande jobb vill jag egentligen inte tillbaka till.
Blir ju lite annat för dig som jobbar nu. Finns det andra tider inom det arbetet? Kanske värt att sträva efter då, inte kul med barn och tider man inte gillar.