Någon mer som har bebisverkstad nu
Verkar smitta detta.
Fick också blod på pappret idag. :(
Verkar smitta detta.
Fick också blod på pappret idag. :(
Neeeej fy!!! Var det mycket? Har du ont? :( När är det man kan ha nidblödning?<3
Skönt det!
Aha förstår. Ja det låter rimligt att det kan bero på det.
Håller tummarna också, hoppas det inte var nåt med det. Bra med testet! Låter positivt :) Hoppas du får mer symptom snart, skönt att känna sig gravid även om det är jobbigt också.
Bra vad skönt! :)
Samma här eller ah fick lite brunrött som strimmor bara eller hur jag ska säga, kändes väldigt torkat och gammalt haha så känner mig fortfarande hoppfull. Bara den där tanken hänger kvar att tänk om bebisen (eller fostret kanske man säger såhär tidigt) dog i magen redan i torsdags. Kan inte släppa det. Har läst för mycket om ma. Vill inte övertyga mig att allt är bra heller, måste hålla fast vid den hemska tanken också så jag stålsätter mig lite.
Det gick jättebra!! Hon kunde se ?en levande graviditet med blodflöde?. Bredvid den kunde hon se att det varit en blödning och att det var en del blod kvar så hon sa att jag nog får räkna med en till blödning snart. Hon trodde att det varit ytterligare en graviditet där. Så jag förlorade antagligen en tvilling. Frågade om nästa blödning då var ofarlig men hon sa att om jag blöder mycket och får som mensvärk ska jag kolla upp det. Så lite orolig är jag fortfarande men så lättad, tacksam och lycklig!
Min man blev jätteförvånad och glad, mest förvånad att jag lyckats hålla det hemligt. Han sa att jag betett mig konstigt och att nu när jag berättade det tycker han att min mage har strular under väldigt lång tid haha.
Var enligt mensen i vecka 9+4 idag, beräknad 8+6 eller 9+0 enligt vul (resultatet var oklart). Med min son blev jag framflyttad 6 dagar så det här kändes super!! :D
I vissa perioder kommer det mycket negativa tankar. Det är nog normalt i denna process. Allt tar sån tid och man bara förflyttas mellan ägglossning-mens-ägglossning-mens osv. Och ibland känns det just lite hopplöst (därav min signatur :) )
Skönt att ni bestämt hur ni ska gå vidare. Det har hjälpt mig en del att ha en plan, om än en otydlig sådan. Typ, om detta inte har funkat innan då så gör vi så och om det sen inte funkat då så gör vi si.
Hur gammal är du om jag får fråga? Det avgör lite hur snart ni bör be om utredning. Är du närmre 39 så rekommenderar jag att börja med en gång. För landstingsfinansierad ivf skall utredningen vara gjord innan man fyllt 39 och sen får man inte fler ivf behandlingar (bara eventuella insättningar) via landstinget efter man fyllt 40. Detta gjorde mig stressad då jag fyller 40 i höst :)
Det kommer bli er tur snart. På nåt sätt. <3
För oss kostade utredningen närmare 5000kr när vi gjorde den privat. Så det är inte all privat utredning som är landstingsfinansierad och går som läkarbesök tyvärr =(