Anonym (Lillskrutten) skrev 2021-01-19 22:39:50 följande:
Det har du helt rätt i! Tänk för varje gång mensen kommer är ni en månad närmare ert barn. Bra, starka tankar, som jag helt och fullt förstår att de inte räcker alla dagar, särskilt inte då mensen precis kommit IGEN! Så ledsen för din skull... Ta stöd i din man
Blä känner igen det där! Visserligen gick det snabbt för oss förra gången men redan efter första misslyckade försöket fick jag panik över jobbet eftersom jag redan stått ut längre än jag velat men vi var inte redo för barn tidigare och därför väntade vi men vi har superbra föräldralön så det var värt det i slutändan! Att må så dåligt som du gör när du ska till jobbet är verkligen inte bra, håller med att om ekonomin håller borde du byta. Din sambo stöttar dig diskutera alla alternativ med honom. Det kanske är det bästa att sluta ändå, eller åtminstone sätta upp nån deadline att om du inte skulle vara gravid en viss månad så säger du upp dig och söker annat då. Det löser sig oavsett. Har du A-kassa i värsta fall? Har ni inget avtal som säger att ni måste få schema ett visst antal veckor i förväg? Det borde du kolla upp med HR för så ska det vara och såvida du inte blir beordrad in (typ sjukvården?) så har du rätt att tacka nej till ev. inhopp och byten. Vilken trist chef du verkar ha! Bara det känns som en vettig anledning att säga upp sig.
Nya tag snart
Vi pratade om det en del igår och kom väl fram till att jag ska söka nytt och hoppas på att jag hittar nytt väldigt snart. Sen i värsta fall så har jag ju A-kassa så jag behöver ju inte stå helt utan om det är så jag inte hittar något och väljer säga upp mig innan det.
Jo dom flesta arbeten har ju så att man måste få veta schemat ca 1 månad innan. Nu är jag en väldigt förstående och allt för snäll person som bara ställer in mig på att jag inte kan kräva så mycket av jobbet, vilket är lite galet jag vet. Varför schemat inte kommer upp i tid är just för det är så struligt med personal. Jobbar som personlig assistent så man får räkna med att man måste hoppa in på kort varsel veckans alla dagar och tider på dygnet. Men det går ju att höra sig för hur vida det är ok eller inte inom mitt yrke att inte få schemat så långt innan.