Inlägg från: barnlängtan2021 |Visa alla inlägg
  • barnlängtan2021

Någon mer som har bebisverkstad nu

barnlängtan2021 skrev 2022-05-05 11:55:10 följande:
    Verkligen. Tog detta precis, är ju ännu starkt men svagare än igår. 

• barnlängtan2021
    Anonym (Första) skrev 2022-05-05 13:05:20 följande:

Det ser ju ut som att det testet som appen tycker är högst är det testet som borde vara positiv. Nästan alla gånger jag har testat med äl strips så har mina positiva sett ut som ditt starkaste (alltså inte lika starkt som kontrollstrecket med väldigt nära). Nu har ju jag en väldigt regelbunden cykel så det är ingen tvekan för mig att dom testen räknas som positiva då det är helt rätt tid i min cykel. 

Hur är det med din pcos, har du fått prova något för att få igång äl?

Ja håller med. 

Vår 4 månaders blev till med hjälp av letrozol. Så funkar det inte naturligt nu så kommer vi försöka med letrozol igen, men vi tänker inte börja försöka aktivt förrän efter sommaren ungefär. 

• barnlängtan2021
    Anonym (Babymakeing) skrev 2022-02-22 21:28:42 följande:

BIM-listan

9/12 4a (Fått bebis)

20/12 babymama (Fått bebis)

21/12 Håller tummarna (PLUS)

15/3 Hopeforaplus (Fått bebisar)

9/5 Lillskrutten (BF 20/1) Fått bebis

26/5 Barnlängtan2021 (PLUS)

2/6 Litehopplöst (10/2)

29/8 Babymakeing (7/5-2022)

Hur går det för alla? <3

Svarar flera år senare känns det som haha. Vår pojke kom till världen 12/1. Hade BF 28/1 så han hade bråttom Glad
  • barnlängtan2021
    Anonym (Första) skrev 2022-05-05 14:39:59 följande:

Barnlängtan2021: Kan inte citera. Det är ju bra att ni har något att testa sen om det inte fungerar och skönt att ni vet att det fungerat tidigare. Så börjar ni lite smått nu innan och sen försöker mer aktivt till sommaren?Glad

Ja nu är det mer att händer det så händer det, vet ju inte ens om ägglossningen ?fungerar? själv. Det gjorde det inte innan graviditeten. Annars är tanken att jag ska sluta amma under sommaren så jag kan börja med letrozol efter Glad
  • barnlängtan2021
    Anonym (Första) skrev 2022-05-05 16:43:09 följande:
    Nej det är ju det då, man kan ju inte veta helt säkert att det funkar, och speciellt inte vid pcos. Hoppas att ni lyckas direkt och får tätt mellan barnen Glad

Tack, vi håller tummarna för det! 
    Hur går allt för dig? 

• barnlängtan2021
    Anonym (Första) skrev 2022-05-05 19:03:42 följande:

Det gör vi verkligen!

Jag kämpar på fortfarande. Vi har försökt i över 1,5 år nu med första med inte lyckats än. Jag har nyss fåt reda på att jag har endometrios som kan vara en bidragande orsak till varför det inte vill sig. Samt att jag har en cysta som sitter just vid livmodertappen som kanske blockerar vägen. Jag ska om någon vecka få tömma den och se om det blir bra annars operera bort den helt senare. 

Vi måste försöka själva fram till augusti 2023 innan vi får hjälp via landstinget med IVF så vi kämpar på och hoppas varje månad att det ska bli våran tur Glad

Åh, men ?skönt? att ändå veta några saker som det eventuellt kan bero på.  

jag håller tummarna för er!! 

• barnlängtan2021
    Anonym (Första) skrev 2022-05-05 21:31:41 följande:
    Oja! Jag har märkt att jag tar varje misslyckad cykel bättre och bättre med tanke på detta. Det var jobbigare direkt efter fertilitetsutredningen då allt så bra ut, sa dom, även fast problemen fanns redan då men det lades det ingen vikt vid då. 
    Tack så gulligt av dig Hjärta
    Verkar som mensen kom idag? Men känns lite konstigt när jag fick så stark äl test i onsdags
  • barnlängtan2021

Igårkväll började jag få äl flytningar men äl testet igår em visade negativt. Tycker det verkar lite konstigt! Har dock inga känningar på äl heller men 

• barnlängtan2021
    Anonym (Babymakeing) skrev 2022-05-16 19:12:14 följande:

Såklart dröjde det bara en halvtimme efter jag skrev senaste inlägget till att saker började gå snett.

En störtblödning som fyllde en mindre förlossningsbinda innan jag hann springa från soffan till badrummet. Tog tid innan det slutade blöda men tillslut så. Sen kom en till blödning senare på kvällen som slutade snabbare men bara en halvtimme senare kom en till massiv som inte slutade. Blev att ringa till akuten och ta taxi in. Blev omhändertagen omgående när jag kom dit, de tog lite tester, kopplade upp mig på dropp. Läkare konstaterade rester från fosterhinnan och gav mig cytotec och nån medicin för att minska blödningen. Inget av dom fungerade så under natten blev det akut upp på operation och skrapning.

Det va en hemsk upplevelse alltihop. Dels att på akuten bli stucken av massa olika personer för att sätta en infart utan att någon lyckades. Tillslut lyckades en narkossköterska på andra försöket. Sen en bm som inte verkade ha koll på hur man vägde en förlossningsbinda så de höll på att missa hur mycket jag verkligen blödde (tack och lov va det en uska som hade koll och lärde upp bm). Sen på operation bestämde narkosläkaren att spinal va bättre än sövning och då brast det och jag bröt ihop totalt när han stack mig. Fy i helvete va ont det gjorde. En narkossköterska lyckades lugna mig och höll mig i handen hela tiden. 

Fick en blodtransfusion på uppvaket sen medans jag väntade på att kunna röra mina ben igen. Efter det fick jag åka tillbaka till förlossningen.. Så mycket känslor i kroppen och ångest över att vara ifrån min nya lilla bebis. Ångesten över att om blödningen börjat senare på natten att jag kanske inte skulle ha vaknat igen och lämnat man och två barn med ett blodbad istället. Kommer nog ta lite tid att bearbeta detta tror jag..  Blev visst långt detta. 

Min så gott som perfekta förlossning och att jag fått må så bra efteråt också bara vände och blev pannkaka av alltihop :(

Men fy, det låter inte alls kul. Men hoppas allt är ute nu då och att du snart börjar må bättre igen! Hjärta
  • barnlängtan2021
    Anonym (Första) skrev 2022-05-18 12:37:59 följande:

Barnlängtan2021: Man kan ju ha äl flytningar flera dagar innan ägglossningen inträffar så du kanske får positiva test om någon dag Glad

Jaha, noll koll hahaha. Brukar inte använda äl test så mycket 
Svar på tråden Någon mer som har bebisverkstad nu