levandecharader1 skrev 2021-06-04 14:04:46 följande:
Hej igen alla! Kanske inte är någon som läser den här tråden nu men såg att frågan om hur det går kom i december och jag svarade aldrig.
Jag blev gravid genom FET från vårt första äggplock. Vi var så lyckliga att vi grät hysteriskt med testet i handen. Vif fick se en frisk och livlig bebis på UL varje vecka från v. 7 till v. 12 (jag fick ett hematom = inre blödning i livmodern som de höll koll på) men 3 dagar in i v. 13 så kom hela bebisen ut ur mig under en myshelg på landet. Jag gick sönder totalt.
Vi är mitt inne i IVF-försök nr 2 och det går inte heller bra. Fick ta nedregleringsspray i 37, 22 dagar med dubbel dos, då jag inte blev nedreglerad som jag skulle. Fick då en cysta som togs bort och nu har vi tagit sprutor i 10 dagar. Första UL var idag och det såg inte bra. Endast en stor blåsa och sen 3 små små blåsor Läkaren sa att vi kanske måste avbryta men att vi ska kolla om 3 dagar igen (på måndag) om det skett ett mirakel under helgen...
Så det kan mkt väl bli så att vi måste avbryta allt och då har jag kastat bort 2,5 månad där jag mått skit av all stress, oro och mediciner. Är så jävla deppig nu.
Varför de inte ta det en stora blåsa, hur myket mm är det kanske du vet?
Jag hade föra året ivf, i samma cikel de tog första ett ägg, sedan har stimulerat mer och tog andra ägg, när kommer till storliken från 17 till 19 mm.