• Bingöl

Låg äggreserv/AMH och få äggblåsor vid första försöket - går det att få fler blåsor nästa gång?

Hej, vilken är nu dina situation? Kanske du fick bli gravit eller gå vidare?

Jag har också jätta lågt amh, men då plokar ägg om finns bara ett st. Och få en embrion också. Det är möjligt

• Bingöl
    levandecharader1 skrev 2020-09-06 20:49:15 följande:

Hej!

Jag och min sambo är inne på vårt första ivf-försök. Vi har långa protokollet och jag är idag på spraydag (Synarela) 11. Snart kommer vi att börja med sprutor och jag har fått både Bemfola och Menopur. Jag har en låg äggreserv, 0,5, och min läkare säger att Bemfola (i kombo med Menopur) kan ha bättre effekt om äggreserven är låg. Jag får maxdos av allt.

Jag har gjort en ivf med mitt ex och fick då bara Menopur. Denna behandling fick avbrytas då jag fick för få blåsor så de ville inte gå in för äggplock. Tror det var 3-4 st av bra storlek om jag minns rätt. Även då var det långa protokollet med maxdos.

Min fråga är om det finns någon som fick få blåsor vid ett försök men desto fler på ett annat? Jag hoppas verkligen att Bemfola ska hjälpa men jag vågar inte hoppas. Jag är så rädd för att det inte blir tillräckligt många blåsor den här gången heller :(

Det finns möjliget att från ett ägg ha en embrio????. Men inte på alla kliniker då plocka upp ett eller två ägg.
  • Bingöl
    levandecharader1 skrev 2021-06-04 14:04:46 följande:

Hej igen alla! Kanske inte är någon som läser den här tråden nu men såg att frågan om hur det går kom i december och jag svarade aldrig. 

Jag blev gravid genom FET från vårt första äggplock. Vi var så lyckliga att vi grät hysteriskt med testet i handen. Vif fick se en frisk och livlig bebis på UL varje vecka från v. 7 till v. 12 (jag fick ett hematom = inre blödning i livmodern som de höll koll på) men 3 dagar in i v. 13 så kom hela bebisen ut ur mig under en myshelg på landet. Jag gick sönder totalt. 

Vi är mitt inne i IVF-försök nr 2 och det går inte heller bra. Fick ta nedregleringsspray i 37, 22 dagar med dubbel dos, då jag inte blev nedreglerad som jag skulle. Fick då en cysta som togs bort och nu har vi tagit sprutor i 10 dagar. Första UL var idag och det såg inte bra. Endast en stor blåsa och sen 3 små små blåsor Läkaren sa att vi kanske måste avbryta men att vi ska kolla om 3 dagar igen (på måndag) om det skett ett mirakel under helgen... 

Så det kan mkt väl bli så att vi måste avbryta allt och då har jag kastat bort 2,5 månad där jag mått skit av all stress, oro och mediciner. Är så jävla deppig nu. 

Varför de inte ta det en stora blåsa, hur myket mm är det kanske du vet?

Jag hade föra året ivf, i samma cikel de tog första ett ägg, sedan har stimulerat mer och tog andra ägg, när kommer till storliken från 17 till 19 mm.
  • Bingöl
    KajsaLouise skrev 2021-06-04 22:30:50 följande:

Så väldigt tråkig historia! Så ska det ju inte sluta när det väl blir plus på stickan. :(

Förstår att de nya motgångarna också gör dig deppig. Det är tyvärr samma här. Det har väl aldrig någonsin gått bra för mig på den här bebisresan och nu blir det äggdonation till hösten om vi bestämmer oss för att genomföra det förstås. Det vet vi inte än. Annars blir det inga barn alls. Vi skulle göra ett sista försök nu med nedreglering men trots Provera fick jag ingen blödning eller så dröjer den orimligt länge. För att hinna med en behandling innan klinikens semester behövde vi nog ha börjat senast imorgon och det verkar ju inte bli av. Vi gjorde ett försök för 2 månader sen också men det fick avbrytas då det bara växte till sig två blåsor. Jag ville bara ha ett sista försök så jag kunde lägga det bakom mig, men nä så ville inte ödet. Jag känner mig tom och kastar in handduken nu. Det känns som att botten är nådd och det tycker nog kliniken också. Ville mest bara säga att jag förstår hyfsat hur du känner. Hoppas du orkar kämpa på! Det tycker jag ändå du ska göra. Ni verkar ju få fina embryon även om det är få. Jag hoppas också att det växer på som attan därinne de sista dagarna nu! Lycka till!

Jag alltid har bara en eller två ägg, ibland ingen något att blåsa. Men nu jag har en frist embrio och planera göra en nu ivf behandlingen att få mer. Men vi har välljat Turkiska kliniker och nu är jag nöjd med det. De ta om det finns bara ett ägg och göra en embrio. Detta är sant. Jag förstår hur känner du dig nu, så skriv till mig turkbabek6@gmail.com, kommer jag att skicka info om kliniken i vilken åker jag och sedan ni bästemer själv vad göra vidare :)
  • Bingöl
    Anonym (Andela) skrev 2021-06-06 10:01:55 följande:

Hände samma för mig... sambon vägrar också ÄD pga de etiska aspekterna vilket jag kan förstå.

Nu går vi i tankarna att adoptera...

Min man också är inte redo för ÄD, då vi försöker med eget. Jag förstår dig jätte bra, därför jag så till dig att mejla till mig, jag skriva vilken finns möjlighet, priset, kontakten och andra information. Sedan sittar ni prata och besttäma vad göra. Om ni vill kan göra video samtal med läkare, det är helt gratis:)
Svar på tråden Låg äggreserv/AMH och få äggblåsor vid första försöket - går det att få fler blåsor nästa gång?