levandecharader1 skrev 2020-09-08 15:26:09 följande:
Vad spännande ändå! Vad hade du för dos på Menopur och Bemfola? Jag får 150 i Menopur och 300 i Befola (maxdos).
Jag har aldrig fattat varför vissa får Suprecur och vissa får Synarela, vet du? Jag har sprayat med Synarela i snart två veckor och när jag börjar med sprutorna så går jag ner på halva dosen fram till ÄP. Om det nu blir ett ÄP vill säga... jag är så otroligt pessimistisk gällande det. Meeen jag får lite mer hopp iom det du skriver!
Vi kommer att köra standardbefruktning (har inte hört något annat iaf). Egentligen kan jag känna att jag gärna skulle göra ISCI för det känns som om det borde öka chanserna men dom gör ju säkert inte det i "onödan".
Vad ska läkaren idag, blev du något klokare? Och vad jobbigt med Endometrios också - som om det inte är nog som det är.
Hur ska ni gå vidare nu?
Jag hade också maxdos fast tvärtom, menopur 300 och bemfola 150. Om vi gör ett försök till (sambon verkar inte vilja det utan han vill ställa oss i äggdonationskön nu redan så vi kan nyttja resterande två landstingsförsök där) så ska jag få som du, menopur 150 och bemfola 300. Läkaren jag pratade med idag sa att det är lite "fräs" i bemfolan och att den kan göra äggen bättre, men man vet ju aldrig hur kroppen reagerar.
I övrigt blev jag inte så mycket klokare av samtalet. Jag ville ju veta något om äggkvaliteten men den hade de inte tittat på. Vi skulle i alla fall köra ICSI vid ett nytt försök för att förhoppningsvis få fler befruktade ägg. ISCI används inte bara vid nedsatt spermiekvalitet utan också vid lågt amh har jag blivit upplyst om här på Familjeliv. Sahlgrenska har dock inte den inställningen som regel. Det skulle också bli långt protokoll som nu. Jag har ingen aning om varför vissa får Suprecur och andra Synarela... Trodde att det var samma substans, men de kanske kan ha olika effekt? Hm... Jag gick också ner på halv dos vid sprutstart i alla fall. Jag var jämt så nojig att jag skulle spraya fel så att jag sabbade nått. Tyckte ibland att det var svårt att få rätt puff liksom ;)
Jag kan allt om att vara pessimistisk :) Jag är rent av väldigt negativ men hittills har jag kämpat på. Man gör sitt bästa oavsett! Man kan ju bara hoppas på lite tur!
Vet i nuläget inte hur vi går vidare. Får fundera igenom det här ordentligt. Du måste ju berätta hur det går sen! Jag håller alla tummar!