Inlägg från: Anonym (Samma här) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Samma här)

Ett bra fosterhem!

Jag har också vsrit placerad i familjhem. Ett bra hem. Ett helt vanligt hem. Visst jag tyckte föräldrarna sög när dom inte lät mig gå hem själv genom en mörk park kl 01 på natten som 15 årig tjej. ???????

Självklart fick dom betalt för mig. Men jag fick också allt jag behövde och uteslöts inte utan fick åka med på alla semestrar mm.

Vår familj har själv varit familjhem till en tonåring. Hon var en självklar del av vår familj. Hon var med på utlandsresor och semestrar. Fick surfplatta och mobiler likvärdiga våra biologiska fick.

Sticker inte under stol med att de extra pengarna var ett välkommet tillskott. Men dom lades på hela familjen. Alla fick en del av kakan.

Precis som med invandrare, företagare, tonåringar mm är de allra flesta familjhem bra familjer som bara vill göra skillnad för någon annan. Men det är bara de dåliga man läser om.

• Anonym (Samma här)

Det är inte så svårt. Man ska bara vara en vanlig familj. Behöver inte vara något extra.

Men man behöver ha ett stort hjärta, mycket tålamod och förmågan att sätta sig in i andras känslor och ha förståelse för dessa.

Kan ibland bli en tuff balansgång. Tex behandla placerat barn lika som dina biobarn samtidigt som du inte trampar bioföräldrar på råna.

Biologiska familjen har inte alltid förmågan att se någon annan sida en sin egen. Finns ju en anledning till att barnet är placerat.

Det råder stor brist på familjehem. Så har du möjlighet så tveka inte.

• Anonym (Samma här)

Det är inte så svårt. Man ska bara vara en vanlig familj. Behöver inte vara något extra.

Men man behöver ha ett stort hjärta, mycket tålamod och förmågan att sätta sig in i andras känslor och ha förståelse för dessa.

Kan ibland bli en tuff balansgång. Tex behandla placerat barn lika som dina biobarn samtidigt som du inte trampar bioföräldrar på råna.

Biologiska familjen har inte alltid förmågan att se någon annan sida en sin egen. Finns ju en anledning till att barnet är placerat.

Det råder stor brist på familjehem. Så har du möjlighet så tveka inte.

Svar på tråden Ett bra fosterhem!