Flytta ihop - i hans och exfruns hus
Vad spännande!
Jag flyttade in i hos min sambo för något år sedan. I huset han och hans ex köpt tilsammans och totaltrenoverat. Hon hade också huset fullt med saker även fast det var 3 år sedan hon flyttade ut. Typ hela TV-shops sortiment (implusköparn).
Jag behövde plats för mina grejer så rensade ut hennes, vissa saker slängde jag bara och vissa saker sa min sambo att vi skulle kolla om hon ville ha. Det mesta ville hon inte ha. Sen renoverade vi och bytte stil helt, hon gillade bajsbrun och det är ju inte min cup of tea!
MEN allt i huset var enligt henne hennes, alltså det är hennes hus, hennes liv. Och så fort vi renoverade så sa hon "ja det där lovade han att han skulle göra för mig"... hennes kommentarer ruttnade man på. Efter något år flyttade vi och det var jätteskönt att "bli av med henne".
Däremot hade min sambo kvar autogiro på hennes tandläkare, försäkringar och så hade hon olovligt tecknat en telefon i hans namn efter de separerat och den betalade ju då vi för. På det hela taget betalade vi 2000 kr per månad för henne, och efter ett år hade jag lyckats få min sambo att förstår att han inte har ansvar för henne, hon är inte vårat barn. Han hade dåligt samvete och det satt långt inne, men till slut fick vi bort alla betalningar. Och hon blev helt galen såklart, hon hade tagit det för givet och aldrig tackat för det heller. Men vem bryr sig, hon får betala sin skit själv.
Det är inte lätt med ex som är helt bakom flötet