• Swarls

Flytta ihop - i hans och exfruns hus

Anonym (Hem) skrev 2020-09-04 09:56:12 följande:

Är i samma sits. Känner inte ännu att det är mitt hem... Det lär ta tid.

Men hjälper det inte något med dina saker och möbler?

Jag flyttade in i ett hus där min sambo och hennes ex bodde och gjorde dumma jävla val innan dom separerade (t.ex en skitful luftvärmepump för 120 000 istället för en bergvärme för 160 000, vem i helvete gör såna val liksom...).

Efter 7 år i det här huset känner jag mig t.o.m mindre hemma än jag gjorde i början. Nu stannar jag ENBART för min dotter men det håller nog inte länge till då jag känner att jag blir en sämre pappa för att jag mår dåligt i huset. 

• Swarls
    Ess skrev 2020-09-20 09:33:51 följande:
    Går det inte att sälja skitet och köpa ett gemensamt?

Sambon är fast besluten att hon inte vill flytta, hon säger att det är fel att flytta då "vi andra trivs bra här"... 

• Swarls
    Anonym (Wow) skrev 2020-09-30 14:21:52 följande:

Jag var i samma sits

Min man gjorde allt för att jag skulle känna mig som hemma. Vi byggde om och renoverade, fixade o grejade Jag fick fria händer.

Exet hade flyttat ut några långa år tidigare och tagit med sig det mesta. Men hon blev störd ändå när vi flyttade ihop. Krävde tbx några gamla grejer som hon lämnat kvar på vinden, eller helt plötsligt påstod att vissa saker tillhörde henne. Hon fick allt vad hon pekade på.

Resten åkte till tippen. Vi köpte nytt.

Trots det så kände jag mig aldrig hemma där. Så vi köpte ett nytt hus där det inte fanns några ex-spöken.

Och det kändes genast mkt bättre för mig. Och mina barn. Men inte för hans barn, då det var lite större omständighet för dem. De flyttade hemifrån snabbare än mina barn...

Så myntet har fler sidor när man har barn ... det är mer komplicerat för dem.

Att flytta ihop om båda redan har barn är dömt att misslyckas... är du nöjd med att dina barn trivdes sämre hos dig bara för att du själv skulle få det bättre?

Kan folk ge fan i att utsätta sina barn för sjuka ?bonus? konstellationer nån gång? ...
  • Swarls
    Anonym (Wow) skrev 2020-10-04 05:26:24 följande:

Oj, hur läser du egentligen? Var står det att mina barn trivdes sämre hos mig? Bara så att du vet - ALLA BARN trivdes utmärkt hemma hos oss!

I övrigt kan du tycka vad du vill

Läste fel, det var din partners barn som inte trivdes.

Varför utsatte din partner sina barn för något de inte trivdes med vilket resulterade i att de hade bråttom hemifrån. :(
Svar på tråden Flytta ihop - i hans och exfruns hus