användare2020 skrev 2020-09-25 08:28:54 följande:
Tack! Det här var bästa kommentaren hittills. ;) Det är precis så det är! Jag kommer inte att slänga ut grejer och jag kommer inte att vara en elak bitch. MEN jag är noga med att förklara för min sambo hur jag känner och jag står på mig att det inte är rimligt att hon har nyckel eller saker kvar i VÅRT hem. Jag har förklarat för min sambo att hur de skött sådant här innan jag kom in i bilden är en sak, nu är det dags för honom att tänka till och respektera att även jag bor här. Och det gör han! Han lyssnar och förstår mig MEN han tycker att det är otroligt jobbigt att behöva ta upp sånt här med sin exfru då han vet att hon blir upprörd och inte förstår situationen. Jag får dåligt samvete för jag ser att han blir ledsen och har det jobbigt. Men jag står på mig eftersom detta är viktigt för mig!
Nyckeln är som sagt återlämnad (under lite protest). Kvar nu är massa av hennes saker på vinden. Min sambo har tagit upp detta med henne för ett tag sen och hon har lovat att hämta men det har gått ett par månader och inget har hänt. Så jag har tagit upp det igen med min sambo! Han tror att hon tycker att det är ok att magasinera sina saker här eftersom de inte är ovänner och att hon inte förstår varför hon måste hämta dem. Men hon bor i hus med sin nya man och jag har påpekat att det inte är rimligt att vi ska vara nåt slags förråd till henne bara för att det är smidigt. Han ska ta upp detta med henne igen men han gruvar sig för att han är rädd för att hon blir upprörd och att deras relation ska bli förstörd.
Jag längtar tills hennes grejer är borta! :)
Men jösses.. Hon är en gränslös jävla kärring som ska ha tillgång till erat hem och inte respekterar vad ni säger och han är en mesig toffel som är rädd för att ?förstöra? deras ?relation?. Sjukt avtändande..