Inlägg från: Miss Skywalker |Visa alla inlägg
  • Miss Skywalker

Flytta ihop - i hans och exfruns hus

Tro inte för en sekund att hon inte förstår om hon inte har en utvecklingsstörning..

Om ni inte kan flytta.. Renovera och möblera om hela huset från golv till tak. Packa ner allt hennes, skicka över och hämta nyckel. 

• Miss Skywalker
    smulpaj01 skrev 2020-09-04 11:23:44 följande:
    Jag hann inte innan hon slängt allt. Dessutom var exet och jag överens om att han skulle komma med mina saker. Inte trodde väl jag att tanten skulle flytta in innan jag ens flyttat ut. Hon använde t.o.m MIN morgonrock första natten hon sov där. Häxa!!

Kläder, möbler och sånt går att ersätta men min sons bebisalbum, foton, filmer på mitt barn och andra prylar med affektionsvärde är oersättligt!
    Var det mot ditt ex vilja hon flyttade dit så snabbt och använde din morgonrock och slängde dina saker?
  • Miss Skywalker
    smulpaj01 skrev 2020-09-05 12:11:12 följande:
    Ja självklart! Han visste ingenting. Hon hade kvar sin lägenhet men spenderade mycket tid i huset har jag förstått. Efter ihärdiga försök i ca 6-8 månader fick han mig tillbaka, men i det huset bodde jag aldrig igen. Nu har det gått många år, men jag har svårt att förlåta även honom trots att jag vet att hennes val av beteende inte var hans fel.
    Visste han inte att en tant flyttat in i hans hus och använt din morgonrock? Hur fick du reda på det?
  • Miss Skywalker
    smulpaj01 skrev 2020-09-06 08:22:33 följande:
    En desperat tant. Hon hade sin egen lägenhet kvar och var aldrig skriven på hans adress (vilket jag såklart var då vi var sambos på riktigt) men hon tog dit kläder och personliga tillhörigheter efter EN natt, därefter en del möbler, gardiner m.m. Typ försökte boa in sig. Men att hon gick runt i min morgonrock och ens sov där när mitt barn var där var för mig helt sjukt. Hon hade aldrig ens träffat mitt barn och barnet fattade ingenting om vem hon var och varför hon var där. Hon försökte krama honom på morgonen och han tyckte hon var konstig och obehaglig från start. Sedan drog hon fram dammsugaren för att impa på mannen. Jag hade storstädat dagen innan så mannen blev irriterad och bad henne sluta. Finns många "märkliga" människor här i världen.
    Fast enda anledningen till att hon var där är ju för att ditt ex var så pass desperat. 
  • Miss Skywalker
    användare2020 skrev 2020-09-25 08:28:54 följande:
    Tack! Det här var bästa kommentaren hittills. ;) Det är precis så det är! Jag kommer inte att slänga ut grejer och jag kommer inte att vara en elak bitch. MEN jag är noga med att förklara för min sambo hur jag känner och jag står på mig att det inte är rimligt att hon har nyckel eller saker kvar i VÅRT hem. Jag har förklarat för min sambo att hur de skött sådant här innan jag kom in i bilden är en sak, nu är det dags för honom att tänka till och respektera att även jag bor här. Och det gör han! Han lyssnar och förstår mig MEN han tycker att det är otroligt jobbigt att behöva ta upp sånt här med sin exfru då han vet att hon blir upprörd och inte förstår situationen. Jag får dåligt samvete för jag ser att han blir ledsen och har det jobbigt. Men jag står på mig eftersom detta är viktigt för mig!

Nyckeln är som sagt återlämnad (under lite protest). Kvar nu är massa av hennes saker på vinden. Min sambo har tagit upp detta med henne för ett tag sen och hon har lovat att hämta men det har gått ett par månader och inget har hänt. Så jag har tagit upp det igen med min sambo! Han tror att hon tycker att det är ok att magasinera sina saker här eftersom de inte är ovänner och att hon inte förstår varför hon måste hämta dem. Men hon bor i hus med sin nya man och jag har påpekat att det inte är rimligt att vi ska vara nåt slags förråd till henne bara för att det är smidigt. Han ska ta upp detta med henne igen men han gruvar sig för att han är rädd för att hon blir upprörd och att deras relation ska bli förstörd.

Jag längtar tills hennes grejer är borta! :)
    Men jösses.. Hon är en gränslös jävla kärring som ska ha tillgång till erat hem och inte respekterar vad ni säger och han är en mesig toffel som är rädd för att ?förstöra? deras ?relation?. Sjukt avtändande..
Svar på tråden Flytta ihop - i hans och exfruns hus