• AndreaBD

Flytta ihop - i hans och exfruns hus

Vi hade också den situationen, dvs. min nuvarande man flyttade in i huset där jag hade bott med mitt ex. Och det var också på grund av barnen som jag inte ville köpa nytt. Det ÄR väldigt viktigt för barn att ha sin omgivning och sin trygghet efter en skilsmässa. Det är ganska självklart att det är första prioritet för honom. Alternativet skulle vara att vara särbo, men att flytta med barnen  - det hade jag inte gjort. 

Min man var inte helt lycklig med situationen, även om exet inte hade saker där (i alla fall högst småsaker) och inte hade nyckel. Men nyckeln har hon väl lämnat tillbaka nu? Vilket jag också tycker helt rätt. Man kan inte ha nyckel kvar när det finns en ny sambo, och överhuvudtaget. 

Vi flyttade när mitt yngsta barn var 18. Hon gick fortfarande i skolan, men vi tyckte att det var väl okej. Min man tycker att det är bättre nu, att det nya huset är vårt gemensamt hus nu. Det var ungefär 6 år som vi bodde kvar där. 

• AndreaBD
    Anonym (F) skrev 2020-09-04 10:27:15 följande:
    Punkt 3 är inte ok någonstans. Hon ska inte ha möjlighet att klampa in hur som helst och sen är det en säkerhetsgrej. Men, är nyckeln återlämnad behöver ni inte ens svara på hennes synpunkter. Hon får väl tycka vad hon vill om att det blir mindre bekvämt för henne ställt mot husägarnas behov.
    Håller med. Det är inte rimligt alls. Däremot - barnen är antagligen ganska små? Lite äldre barn har ju egen nyckel och då kan man ju ändå hämta saker. Då kanske man får upp diskussionen igen. För om hon går in i huset med barnen som har nyckel, då är man i samma situation. Samtidigt - om de nu inte har nyckel än på ett tag, så kanske hon vänjer sig att hon inte ska gå in. Det korrekta vore då, när barnen väl har nyckel, att hon just inte går in. Barnen får väl göra det. 
Svar på tråden Flytta ihop - i hans och exfruns hus