• Janiinii

Äl+7 hjälp att tyda tester!

Hej familjelivare!

Någon som har erfarenhet av clearblue testa tidigt?

Är alltså på äl+7 och fått utslag efter angiven tid?

Sen fick jag positivt utslag på en sticka från (babyplan testa tidigt) inom angiven tid!?

Bifogar bilder nedan :)

• Svar på tråden Äl+7 hjälp att tyda tester!
  • Janiinii
    Annana skrev 2020-09-03 21:15:22 följande:

Också äl+7. Vad tror ni?

Jag tror dina test kommer bli starkare och starkare framöver :D för mig är det positivt!!
  • Janiinii

Tester tagna idag! Inga större förändringar.. men hcg höjs ju olika, dessutom är jag fortfarande tidig med att testa :)

Clearblue testet visar jätte svaaaaagt ljusblå...

• Janiinii
    Anonym (Ledsen) skrev 2020-09-04 10:34:36 följande:

Jag är ledsen men jag ser inte att något av dom är positivt :( skulle vänta med att ta fler test till äl +11.

Man ser att bilderna/pixlarna blir jätte dåliga när man lägger upp här.. texten babyplan är också suddig. Men det är som sagt tidigt och väldigt svagt vilket gör det svårt att tyda med dålig upplösning... jag kan försöka lägga upp dom separat och se om ni ser nåt? :)
  • Janiinii
    Anonym (Ledsen) skrev 2020-09-04 10:34:36 följande:

Jag är ledsen men jag ser inte att något av dom är positivt :( skulle vänta med att ta fler test till äl +11.

Japp! Jag testar på haha :D
  • Janiinii
    Annana skrev 2020-09-04 19:18:36 följande:

Idag.visade.testet.inget...:(

Hmm... med morgon urin?

Mina tester är precis lika svaga som igår..?

Just nu får jag en känsla av att det inte har tagit sig för min del. När jag läser på clearblues hemsida angående (clearblue early) så ska det inte spela någon roll hur svagt strecket är, ett VÄLDIGT svagt streck är lika med gravid tydligen! Det här är första och sista gången jag testar tidigt.. massa pengar och hjärnspöken hahahahah :D
  • Janiinii
    Love-V1 skrev 2020-09-04 20:05:11 följande:

Är det vanligt att få sådana här streck varje dag på ägglossningstestet ? Min ägglossning enligt appen var lör-sön sen dess har varje dag stickorna sett ut såhär ? Vet att det är negativt men man hoppas :)

Jag har aldrig använt dom testerna, jag har använt clearblue med smiley :) hade försökt i åtta månader och första gången jag använde clearblue äggloss test så blev jag gravid :), håller tummarna denna gången också då jag fick en smiley förra fredagen :)

Nu till ditt test... man har inte ägglossning så många dagar vanligtvis, har du läst nån bruksanvisning? Jag testade positivt gravid med clearblue ägglossningtest haha, hade läst på nätet att det kunde visa positivt vid en graviditet och just då hade jag bara såna tester hemma och vips kom en smiley upp, jag hade inte ägglossning eftersom det var vid Jim!!! Sen sprang jag och köpte clearblue veckoindikator och visade gravid 1-2 :D
  • Janiinii

Nu är jag tillbaka haha!

Efter mycket läsande så var jag på tok för tidig med att testa, men det kan såklart vara så att jag inte är gravid heller. Jag fick alltså en glad gubbe på äggloss test fre 28/8 vilket innebär att jag hade ägglossning antigen lör-sön.. jag räknar att med söndag så har jag marginal! Det innebär alltså att jag nu är på äl+10?? Började med molvärk idag till och från.. gjorde nytt test idag på eftermiddagen!

Skillnaden på resultatet idag är att jag fick utslag efter 4 min istället för en timme!! MEN väldigt svagt... Tyckte nästan strecket försvann efter cirka 2 timmar???!

Såhär ser samma test ut efter en timme!

• Janiinii
    Anonym (Ser inget) skrev 2020-09-11 10:23:11 följande:

Jag ser inte att det är positivt. När har du bim?

Jag har inget BIM datum, lång historia kort.. jag tog ut hormonspiral och fick ägglossning helgen 28-30 augusti.. jag räknar med att mensen ska komma närmaste 14 dagarna? Jag har testat tidigt.. igår kväll fick jag det tydligaste utslaget... det var svagt första 10 minutrarna sen efter 20 min så blev den jätte tydlig.. bred och ljusblå :)! Har hört att spökstreck ska vara gråa och smala... jag har svårt att tro att man får torkstreck efter 20 minuter!

Igår började kraftig molvärk/mensvärk som strålar ut i ljumsken och benet, det fortsätter hela tiden. Ingen pms eller akne som jag ALLTID har innan mens. Jag har testat med Clearblue early.. jag kan bifoga en bild från igår kväll, men jag ser att det är jätte jätte dålig upplösning av bilder jag lägger upp!

Ska bara tillägga att när jag vänta mitt andra barn så testa jag jätte jätte svagt BIM+1 vecka!

Svar på tråden Äl+7 hjälp att tyda tester!