Inlägg från: syntharen |Visa alla inlägg
  • syntharen

Jul och läggtid

Just på julafton blir dom vanliga rutinerna lite rubbade. Barnen får vara uppe längre än vanligt. Är vi bortbjudna på julafton får barnen sova en stund i vagnen om dom är trötta eller lägga sig i nåns famn osv. Det är inte hela världen att man inte följer dom vanliga rutinerna några dagar om året. Livet blir rätt trist om man ALLTID ska ta hänsyn till sina barn. Sedan får man ju göra som själv vill. Vill man åka hem mitt i julklappsutdelningen för att man vet att ens barn blir helt förstörda av att inte få gå och lägga sig i tid så gör man det. Och har man julafton hemma hos sig själv så meddelar man gästerna vad som gäller, att julklappsutdelningen blir direkt efter Kalle eller vad som nu passar bäst.

• syntharen

Jag vill bara förtydliga att jag absolut har förståelse för att man tar hänsyn till sina barn om man känner att det inte är värt att låta dom vara upp längre osv för att dom blir övertrötta etc. Med min äldsta fick vi ibland gå hem tidigt från middagar (dock inte just julafton) och liknade för att han var (och är fortfarande 10 år gammal) väldigt morgonpigg och vaknade från 5 mån gammal tills nyligen kl 5 varje morgon, oavsett när han gick och la sig. Så om jag gått och lagt mig sent så var jag helt förstörd dagen efter. Det var inte alltid värt när man även jobbade heltid och så var man trött och grinig hela helgen.

Svar på tråden Jul och läggtid