Inlägg från: Anonym (Samma här) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Samma här)

    Osäker vid dejting

    Jag har lite samma rädsla som TS efter att ha blivit bränd av killar jag träffat online.

    Har nu dejtat en kille några gånger och vi har även haft sex 2 gånger. Jag bara väntar på att han ska sluta svara eller säga att han träffat någon annan tjej.

    Jag vågar inte riktigt känna efter själv vad jag känner för den här killen i rädsla att bli sårad igen.

    Varje gång han kanske dröjer med att svara lite längre än han brukar på ett meddelande får jag en ångestkänsla och går mer eller mindre runt med en klump i magen tills han svarar.

    Det där härliga med pirr etc känner jag knappt alls och de gånger vi haft sex har jag legat och tänkt att hoppas han inte tycker jag är tråkig eller dålig i sängen istället för att njuta av själva sexet.

    Detta med ångest känner jag inte igen från perioden när jag dejtade innan jag träffade mitt ex.

  • Anonym (Samma här)
    Steven01 skrev 2020-09-01 08:54:33 följande:

    Tips är väl att träffa killar som är ungefär lika snygga som ni. Det finns en effekt av tinder och andra datingappar att kvinnor lätt kan träffa killar som egentligen är för snygga för dem, inget fel i det kanske men det innebär naturligtvis att dom killarna också har fler tjejer på gång samtidigt.


    Kan säga att jag både träffat snyggare och fulare killar rent utseendemässigt och blivit bränd. Killen jag dejtar nu är lite snyggare än mig men lite nördig av sig vilket kanske drar ner intresset för honom hos andra tjejer.
  • Anonym (Samma här)
    Anonym (Ja) skrev 2020-09-02 00:28:08 följande:

    Ja han lär höra av sig om han är intresserad, dock bör ju du också höra av dig för att visa intresse


    Det är ju de där gångerna när det inte flyter på att det automatiskt blir att man hör av sig först eller håller igång diskussionen lika mycker som man börjar känna osäkerhet.

    Tex den kille jag har kontakt med mig skriver som långa mail (medelanden) till varandra och så svarar man inom 2 dagar men oftast så blir det varannan dag eller ibland samma dag. Det är bara innan vi ska ses och efter som det blir lite mer som chattkonversationer.

    I mitt fall har det tidigare i det jag fått intresse av killen varit att oftast varit killen som varit väldigt på till en början men sen när man själv blivit intresserad så här killen börjat höra av sig mindre intensivt dvs hans mönster ändras och oftast tvärt. Blir segare att svara och höra av sig vilket kan ske över en natt bara ibland och även kan ske efter en dejt med som om de har gjort sitt jobb för de fått en i sitt nät och då kanske tappat intresset.

    Nu menar inte jag att man behöver höras hela tiden eller flera gånger per dag men det blir sån skillnad hur snabbt man får svar. Tidigare behövde man knappt vänta längre än max 3 timmar men nu kanske han dröjer dagar med att höra av sig och svara på meddelanden och då börjar man ju fundera om han tappat sitt intresse och man börjar känna sig osäker både på killen och på sig själv oftast med.
  • Anonym (Samma här)
    Anonym (30) skrev 2020-09-02 08:42:44 följande:

    Tycker inte det stämmer. Hade Tinder ett halvår. Träffade noggrant utvalda män, låg med dem på andra dejten oftast... Jag upplever att alla blev väldigt kära och bara ville gå fort fram. Jag ville inte ha en relation utan ville ha skoj och skönt sex. Vet inte om det blev någon instinkt hos männen att försöka ?fånga? mig. Mitt tips är att inte signalera för tydligt att du letar en relation. Att vara lite otillgänglig finner många attraktivt. Man ska inte spela spel men att chilla och bara njuta är en melodi som gjort männen jag dejtat väldigt på.


    Tycker ofta det blir så att är man bara intresserad av att ha sex så blir killen intresserad att inleda något seriöst och sen tvärtom att han vill bara ha sex men man själv blir kär fast man ej tänkt det från första början.
  • Anonym (Samma här)
    Anonym (Rödluvan) skrev 2020-09-02 08:32:47 följande:

    Jag är aktiv på Tinder och en annan site. Träffar ingen utan chattar bara.

    Senaste dejten var ca ett år sedan....


    Chattar du för du inte vill dejta?

    Berättar du det tidigt i konversationen?

    Tyvärr har jag råkat ut några gånger för dessa chattare till killar. Tråkigt då man lagt ner tid och skrivit med någon ibland flera gånger om dagen och haft roliga konversationer som när man tar upp att kanske ses IRL svarar: Jag hänger mest här för att chatta eller att de pratar med tjejer för att träna sig att prata med motsatta könet.

    Då kan de ha sagt ibörjan att det varit seriösa osv.
  • Anonym (Samma här)
    Anonym (Rödluvan) skrev 2020-09-02 22:42:21 följande:

    Killarna är ju ofta på direkt med att träffas. Sällan vi hunnit skriva mer än några rader. Vissa tar ett par dagar på sig.. så det kommer fram rätt snabbt hur det ligger till.

    Men nu iom virussituationen förstärker det ju distansen. Har tackat nej till mer normala killar pga detta.

    Men tyvärr misstror jag alla online. Hittintills har de bara letat sex även om de kör med att de är seriösa.


    Ok är också varit med om dessa killar som vill ses väldigt snabbt med.

    Sen många som vill prata om sex tidigt och gärna veta innan man träffat dem att man kommer vilja ha sex med dem om man träffas IRL för de vill inte slösa sin tid i onödan.

    Lite varning på killar som försöker få in samtalet på sex. De är ofta oseriösa.
  • Anonym (Samma här)
    Anonym (Osäker) skrev 2020-09-03 13:33:59 följande:
    Jag tror inte att det är problemet faktiskt. Jag låg ju på och frågade om vi skulle ses. Innan har jag varit intiativtagande och frågat men killar verkar ju skrämmas av det. Jag orkar inte bli dissad igen. Om han vill ses så får han bestämma dag, jag gjorde ju det igår?
    Ge han max 2 chanser att föreslå något sen avsluta kontakten helt.

    Jag gjorde misstaget att ge en kille allt för många hintar och chanser men sluta med att jag gått och väntat både förra sommaren och i år att han skulle få tid att ses. Han skrev att han både ville ses och var intresserad och jag tog initiativ till våra  2 dejter förra sommaren. Jag frågade han förra sommaren om han ville ses och om han var intresserad. Han sa att han både var intresserad och ville ses men inget hände. Han ursäktade sig hela tiden med att det var mycket på jobbet eller att han måste hjälpa sin föräldrar/vänner men att det skulle bli lugnare längre fram och då skulle vi kunna ses.

    Jag väntade på att han skulle ta lite initiativ men inget hände så jag valde att avbryta kontakten efter väntat 2 månader på att han skulle få tid att ses igen.

    Han hörde av sig igen i april i år och dum som jag var började jag skriva med honom igen men nu kunde han skylla på Corona. Vi skrev väldigt intensivt i ca 3 veckor men sen blev det lite glesare mellan meddeladema men vi hördes av flera gånger per vecka.

    Vi bor 1 timme ifrån varandra men mitten av juni så åkte jag till hans stad och skrev då samma dag och föreslog att ses. Vi sågs på kvällen och han skrev efter att han haft en trevlig kväll och ville gärna träffa mig igen.

    Vi fortsatte ha rätt intensiv kontakt och jag väntade på att han skulle ta något initiativ till att ses igen då han hörde av sig flera gånger per dag (tolkade det som han borde vara intresserad) och att han skrivit efter vår 3:dje dejt att han ville ses igen.

    Det gick någon vecka sen började han över en natt bli seg på att svara och han frågade inte saker längre samt att han knappt hörde av sig själv. Jag gjorde en sista chansning och skrev att jag skulle åka till hans hemstad igen om några dagar.

    Han läste med svarade inget och hörde först av sig några dagar senare när jag var i hans stad men ingen fråga om att ses mer än att han skrev att han gärna hade setts om hans familj inte skulle fira hans bror. Dock skrev han vid 22 tiden på kvällen när han kommit hem.

     Jag skrev att jag var kvar i hans stad och han svarade bara: ok. Sen hörde han av sig dagen efter flera gånger men inget om att ses och tillslut skrev jag att det var lika bra att vi avbröt kontakten då han inte verkade särskilt intresserad.

    Då fick jag ett meddelande att han var visst intresserad. Jag svarade men du har ju aldrig tid att ses eller är det att du inte vill träffa mig?. Det känns som du har mig som en reservtjej.

    Då svarade han: Om det är så du känner så är det lika bra vi avbryter kontakten helt. Det förvånar mig att du tror att jag skulle ha dig som en reservtjej.Förvånad. Vi kan ses när det passar.

    Tror att när han hörde av sig igen i april hade han nog blivit dumpad och hörde av sig till mig för att tanka på "bekräftelsekontot". Sen tror han som så många andra killar pratade med flera tjejer samtidigt.


  • Anonym (Samma här)
    Anonym (Osäker) skrev 2020-09-04 08:38:09 följande:

    han hörde faktiskt av sig igår om att ses så jag kanske drog förhastade slutsatser gällande honom.. Det här var 6 gången vi sågs. Så bara några veckor


    Värsta är att man drar förhastade slutsatser pga tidigare erfarenheter. Håller tummarna att det är en bra kille :)
  • Anonym (Samma här)

    Träffade en kille för femte gången igår som är min sista chansning innan jag lägger ner nätdejting för gott. Jag var hem till honom för första gången igår. Vi lärde mat, hade sex och såg på film. Vi somnade 02:00 och jag gick därifrån vid 09:00 då han hade saker han skulle göra idag.

    Skrev när jag kom hem och tackade för en mysig kväll och att det hade varit roligt att fått se hur han bodde. Han läser det men har fortfarande 3 timmar senare inte fått något svar trots han varit online flera gånger.

    Visst han skulle göra saker men tar väl inte lång tid att svara med ett : Tack själv

    Jobbiga är när vi sa hej då i morse fick jag en stark känsla att vi kanske inte kommer ses igen och så här jag inte känt tidigare gånger vi skiljts åt sen nu att han inte svara tillbaka något vilket han också gjort tidigare men han kanske är stressad då han skulle hjälpa någon kompis på förmiddagen. Hm

    Blir tokig på denna osäkerhet man känner....

  • Anonym (Samma här)
    Anonym (Osäker) skrev 2020-09-06 17:15:54 följande:

    Jag fick också en sån känsla idag faktiskt.. Märkligt. Det kändes bara annorlunda igår när vi sågs. Svårt att säga fingret på vad det var. Jag tänker att jag ska vara avvaktande nu och så får jag se. Inte mycket att göra åt


    Jag tänker vara samma här och bara vänta och se om han hör av sig. Han har fortfarande inte svarar tillbaka på det meddelande jag skickade när jag kom hem.

    Tyvärr är man bränd av tidigare erfarenheter dessa 3 år man nätdejtat till och från.

    När jag dejtat tidigare innan jag börjat nätdejta så här jag inte känt denna osäkerhet när jag dejtade.

    Det känns som nätdejting har förstört min tillit till killar.

    Jag skulle vilja säga till honom att jag börjar få känslor för honom men rädd att jag ska skrämma iväg honom nämligen hänt förr att killen då bara slutat höra av sig.

    Jag skulle vilja be honom säga till när han inte är intresserad längre men rädd att han ska sluta höra av sig då med.
  • Anonym (Samma här)
    Anonym (Osäker) skrev 2020-09-06 17:21:50 följande:

    Ja jag har nog fastnat på att hitta någon för en relation vilket såklart folk kanske känner av och gör att det känns kvävande? Svårt att låtsas att älska singellivet bara när man inte gör det. Jag får väl försöka hitta något nytt intresse. Börja någon kurs eller något!


    Jag har varit singel snart 4 år efter ett 5 år långt förhållande. Första året så dejtade jag lite smått då jag tyckte det var skönt att vara singel men sen när det gått 2 år så började jag känna att jag verkligen skulle vilja träffa någon och är öppen tidigt med att jag är ute efter någon som vill ha en seriös relation men vad hjälper det.
  • Anonym (Samma här)
    Anonym (Osäker) skrev 2020-09-07 00:43:40 följande:
    Ja jag fattar :/ tror det är bäst att avvakta och se om han svarar eller ej. Rent krasst så svarar man väl om man är intresserad tänker jag..
    Han skrev kort nu men var inget att svara på. Han gav inge respons på det jag skickade till han igår när jag tackade för en trevlig kväll och att det hade varit roligt att se hur han bodde. Jag ska inte skriva något till honom. Hatar hålla på med spel men vad ska man göra?

    Tror jag lägger ner nu nätdejting helt. Har gått på så många nitar nu och särskilt killen jag träffade innan killen jag har kontakt med nu.

    Den kille gav jag en andra chans och han sa att han ångrade sig så förra gången att han blivit arg på sig själv att han inte tog chansen med mig men precis som gången innan så ghostar han mig på nytt efter 1 månad.

    Litar inte ett skit på vad killar skriver längre. Bara tomma ord utan handling.


  • Anonym (Samma här)
    Anonym (Ja) skrev 2020-09-07 17:13:23 följande:

    Varför frågar du inte om han har lust att ses igen? Ta lite initiativ. Det gjorde jag med han som jag dejtar nu, dejtat 4 mån nu. Hur ska han annars veta att du är intresserad?


    Jag har tagit tidigare inativ att ses och vi har setts. Jag tackade för senast och tänkte se om han föreslår att ses närmaste dagarna.
  • Anonym (Samma här)
    Anonym (Ja) skrev 2020-09-07 20:58:12 följande:

    Ok så du har tagit alla initiativ hittills till att ses?


    Nej men till de flesta gångerna känns det som. Väljer att ta ett steg tillbaka nu.
  • Anonym (Samma här)
    Anonym (Rödluvan) skrev 2020-09-07 17:02:32 följande:

    Att han inte skriver mer har inget att göra huruvida han är intresserad eller inte. Ofta drar män sig tillbaka om det varit lite intensivt i början...

    Nej..gå och gör roliga grejer. Fokusera på dig själv


    Jag kommer ta ett steg tillbaka nu. Är han intresserad så hör han av sig.

    Tycker jag inte minns sånt här beteende från killar jag dejtat innan jag började med nätdejting.

    Då var de oftast man träffades på krogen eller via bekanta sen sågs man på dejt och några få gånger hände det att det bara blev 1-2 dejter oftast pga att så fort man börjat dejta någon så dök det upp fler kandidater så man blev tvungen att välja och innan kunde man gått singel i flera månader.

    De killar det blev fler än 3 dejter med så blev jag ihop med totalt 3 st som slutat i förhållande på mellan 2-5 år.

    Nu sen jag blev singel för snart 4 år sen så har det där ändrats. Tråkiga nu är att jag är den som blir bortvalda istället för den som väljer bort.

    Visst det får man räkna med när man dejtar men det har hänt 4 gånger innan den här killen och nu verkar de ske en femte gång att jag blir bortvalda.

    Jag har inte haft sex på första dejten med någon av de här 5 killarna och 3 av dem hann det inte gå så långt till att vi hade sex eller jag sa jag ville vänta några dejter till och då började de sluta höra av sig.

    Vet mycket väl att det nog mycket beror på mig själv sen killar i min ålder 35+ så är det ju många som gärna vill ha en yngre tjej plus att jag inte vill ha ett förhållande med någon som har barn och jag har inte barn själv. Jag vill inte ha barn.

    Nu den här senaste killen har jag verkligen hållt inne med mina känslor för att inte bli sårad som de 4 tidigare gångerna.

    Lägger ner nätdejting helt nu.
  • Anonym (Samma här)
    Anonym (...) skrev 2020-09-08 19:43:25 följande:

    Där har du ju svaret på varför. De är bara oseriösa idioter som bara vill ha sex..


    Finns säkert bra killar med men nog mer jag som dras till fel killar online helt enkelt sen som sagt är 35+ och vill inte ha barn eller bli sambo igen.

    Jag vill inte träffa någon som har barn redan så utbudet för mig är nog lite begränsat och därav så lättare för mig att råka ut för den typen av killar jag träffat.

    Det där med att man säger att man är ute efter något seriöst bryr de sig inte mycket om för som en kille sa det är ju så man säger hur ska man annars få ligga?

    Det var när jag frågade om att han sagt att han var ute efter något seriöst men som sen visade sig bara vara ute efter sex iaf med mig.
  • Anonym (Samma här)

    TS hur går det för dig?

  • Anonym (Samma här)
    Anonym (Osäker) skrev 2020-09-12 23:56:17 följande:

    Nu har vi ju inte hörts sen i onsdags då jag hörde av mig så jag antar att han inte är intresserad längre då :(


    Han kanske har andra tjejer på G. En kille som är intresserad kan vara dålig att höra av sig med att småprata men hör av sig för att boka in att ses dvs om en kille verkligen är intresserade vill han ses och då inte bara för att ha sex utan även hitta på andra saker.
  • Anonym (Samma här)
    Anonym (Osäker) skrev 2020-09-19 18:36:02 följande:

    Vi har setts nu två dagar i rad vilket har varit mysigt. Känns bättre. Ena dagen på hans intiativ och andra på mitt. Tycker det känns som att han vill hålla mig lite på avstånd emellanåt och jag vetinte vad det beror på. Han berättade idag att han inte har haft en relation på 5 år så han kanske är rädd att öppna upp sig igen.


    Kul TS :).

    Tycker det blir vanligare och vanligare att killen man dejtar inte haft ett förhållande på flera år. En kille jag dejtade hade varit singel i 8 år sen tror jag en del har svårt att slita sig från nätdejtingsidorna och har en drömbild hur deras drömtjej ska vara och se ut även om de träffar någon som stämmer in till 80% så finns ju appen kvar och drömtjejen eller drömkillen kanske finns där.
Svar på tråden Osäker vid dejting