Inlägg från: Anonym (Klarice) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Klarice)

Corona - Barn hemma från förskolan

Vi har det likadant.Barn som snorar av att gå från kallt till varmt, och där näsan alltid verkar rinna lite, men pigga, friska, absolut ingen feber eller trötthet.

Barnen var totalt på förskolan ca två veckor från mars till semestern. Både jag och maken arbetade hemifrån och den ene fick ta hand om barnen medan den andre jobbade (vi har ganska småbarn, mellan 2-5år, som inte kan leka själva medan vi jobbar), så säg att jag jobbade 07-10.00, sedan passade barn 10.00-13.00 inklusive laga och äta lunch, sedan jobba 13-17.00, sedan ha barnen 17-20.00, sedan nattade vi båda, sedan jobbade vi båda till 22.00, sedan tvätt och disk, stupa i säng vid midnatt. Likadant nästa dag.

Ingen lugn stund, bara jobb och ta hand om barn, absolut ingen tid tillsammans, inte 5 minuter för att ladda batterierna, bara full ös dygnet runt Det var ett helvete.

Och så nu, tillbaka efter semestern, samma sak. Vi har jobbat tre veckor, barnen har redan skickats hem varje vecka. Jag fattar inte hur vi ska orka.

• Anonym (Klarice)
    EpicF skrev 2020-08-31 23:21:36 följande:

Du hänvisar till Folkhälsomyndihetens information nästa gång du lämnar då det är den man ska följa.

Jag tror de flesta missat att fsk går efter egna riktlinjer som säger att barn ska vara hemma vid minsta symtom. Om man ifrågasätter det blir svaret "så säger våra riktlinjer", slut på diskussion.

Tro mig, jag har provat.
  • Anonym (Klarice)
    EpicF skrev 2020-09-01 09:49:13 följande:

Det är Folkhälsomyndihetens råd man ska följa.

Fast det hjälper ju inte att du tycker det om förskolan inte gör det, eller hur.
Svar på tråden Corona - Barn hemma från förskolan