Inlägg från: Anonym (Ann) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ann)

Dask

KimGbg skrev 2020-08-29 19:09:44 följande:

Jag har en 4 årig busig dotter som är väldigt trotsig just nu. Jag var med henne i affären häromdan och hon ville ha godis, jag sa till henne lugnt att hon inte fick och att hon får vänta tills lördag. Hon blev arg och tjatade och jag var bestämd och sa nej. Hon fortsatte genom att börja bita på min arm jag sa till på skarpen att hon skulle lägga av , andra gången tog jag tag i hennes arm satte mig på huk och sa ännu mer bestämt att sluta bita mig. Men hon fortsatte så tredje gången rann de över på mig så jag gav henne en dask på rumpan. Den kändes förmodligen men inte så hon började gråta iallafall. Hon slutade att bita mig.

Jag skäms så in i bomben att jag gav henne en dask på rumpan och jag känner mig som världens sämsta pappa. Jag har verkligen misslyckat med allt som jag stod för och nu har jag gjort de som jag verkligen är emot.

Har någon annan av er föräldrar gett era barn dask k rumpan, hur kändes de för er?

Ja det har jag, men mina barn är vuxna idag och jag är oerhört tacksam att de inte tagit skada eller känner alltför mycket agg mot mig. Vi har pratat ut om det men inget snack om det är jag som gjort fel.
  • Anonym (Ann)
    KimGbg skrev 2020-08-29 20:40:44 följande:

Vilket kön och hur gamla var dina barn när du daskade dom?

Spelar det någon roll?
  • Anonym (Ann)
    KimGbg skrev 2020-08-30 08:37:14 följande:

Absolut inte! Men är bara nyfiken om du à barn var lika små som min dotter när du daskade dom. Sen med könet spelar ju ingen roll alls är bara rädda att flickor är känsligare än pojkar

Varför skulle flickor vara känsligare i detta avseende menar du?
  • Anonym (Ann)

Det enda jag kan säga är att det jag gjorde var betydligt värre och mer omfattande.

• Anonym (Ann)
    KimGbg skrev 2020-08-30 14:54:16 följande:

Har du inte fått dåligt samvete och känt dig som en dålig mamma för vad du gjorde?

Får man fråga vad barnen hade gjort när du tappade kontrollen?

Jag var ensam mamma och uppfostrade barnen själv. Ibland rann det bara över. Det blev en enkel lösning.

Jo jag hade grava samvetskval, hade lovat mig själv att inte bli som mina föräldrar.
  • Anonym (Ann)
    KimGbg skrev 2020-08-30 19:20:59 följande:

Jag förstår att de rann över men du kan inte heller skylla på att du var ensamstående. Finns andra ensamstående som aldrig har daskat sina barn.

Jag har aldrig försökt försvara vad jag gjort.
Svar på tråden Dask