Inlägg från: Drottningen1970 |Visa alla inlägg
  • Drottningen1970

Dask

Nej det har jag inte gjort.

Bra att du känner ånger och förstår att det var fel.

Ånger är dock meningslöst om det inte resulterar i praktisk handling som att söka stöd i sin föräldrarroll för att få verktyg så det inte händer igen.

• Drottningen1970
    KimGbg skrev 2020-08-30 10:37:46 följande:

Jo, men jag känner mig som en värdelös pappa. Men tålamodet tog slut hon hade skott så hela veckan fram tills jag tappade det. Dask i rumpan räknar ju folk som misshandel.

Folk? Räknar inte du det som misshandel då? Att slå någon? Som dessutom är jätteliten?
  • Drottningen1970
    Anonym (Noll) skrev 2020-08-30 16:43:34 följande:

En liten dask som markering är inte misshandel, men det gör det inte ok för det.

Enligt lagen är det misshandel. En liten människa har fått ett slag som gjort ont av en mycket större månniska som för den lilla människan ska stå för den ultimata tryggheten, så att smärta uppkommit.

På vilket sätt är det inte att betraka som misshandel?
  • Drottningen1970
    Anonym (Noll) skrev 2020-08-30 17:14:53 följande:

Ts skriver att den förmodligen inte ens kändes.

En liten dask är inte hela världen om man inte använder det som uppfostringsmetod, vilket ts inte gör. Han har gjort detta EN gång och jag vidhåller att "en gång är ingen gång, två gånger blir lätt en vana".

Därför ser jag det inte som misshandel, ser det dock inte heller som ok. Som jag redan skrivit.

Nej TS skriver att den förmodligen kändes, men inte som mycket att barnet började gråta.
Svar på tråden Dask