Izzy123 skrev 2020-08-29 09:34:10 följande:
Åh jag beklagar missfallen! Vad skönt ändå att utredningen gick snabbt, men vilken besvikelse att de inte hittade något avvikande. Det är ju en av få gånger man faktiskt hoppas att de ska hitta något fel på en. Hur som helt tycker jag du ska hålla hoppet uppe, det är ju trots allt något positivt att du är frisk!
Vet du vilka tester de gjorde?
Tack! Beklagar dina missfall också och hoppas såklart att du ska få komma på utredning och att det går bättre nästa gång!
De kollade om jag hade några vitaminbristen, om blodet koagulerar som det ska, kollade vita och röda blodkroppar, sköldkörteln och antikroppar. Gjorde också en gynundersökning, men det hade jag även gjort någon vecka innan utan att de hade sett något konstigt eller avvikande. Det som läkaren lite vagt misstänkte (och som jag har funderat på själv också) är att varje befruktat ägg fäster, dvs oavsett om de är livsdugliga eller ej. Så fick höra ?antingen kanske det går bra nästa gång, eller så blir det kanske 5 missfall till innan det lyckas, eller så blir det bara missfall på missfall?. Kändes inte som så uppmuntrande ord, men som du säger är det såklart något positivt att man är frisk, även om det känns väldigt jobbigt just nu.
När ska du påbörja utredning, eller väntar du fortfarande på besked?