Vi ska ha barn, som kommer vara mitt?
Jag behöver tips på vilka möjligheter jag har. Jag vet att ni ofta har bra råd, och därför behöver jag nu tips.
Jag lever med en man som har två barn sen tidigare. Hans ex hade svårt att bli gravid, därför gjorde dom IVF som tog sig på första försöket båda gångerna.
Barnen är 8 och 10. Jag själv är 28 och har inga egna barn men en otrolig längtan. Jag har pcos och edometrios, vilket gör det otroligt svårt för mig att bli gravid. Jag har inte haft något skydd sen flera år tillbaka. I vintras gjorde vi 3 försök med mediciner från gyn som skulle stimulera mig, men inget hände. Nu ska jag under hösten ta en pause från medicinerna och göra en stor satsning med vikten. Försöka tappa så mycket det går.
Men när det inte funkar, vad har jag för alternativ då? Min pojkvän vägrar IVF igen. Han hade en hemsk upplevelse förra gången och vill inte göra det igen.
Kan jag genomgå en insemination själv trots sambo? Ska jag luras med en vän och göra IVF med den personen? Kan man göra sånt? Måste vi adoptera?
Jag längtar efter att vara gravid. Vi vill ha fler barn, men hur ska vi göra?
Jag är så rädd över att jag inte kommer funka, och inte kommer kunna ge honom det.
Min familj säger saker som att hans barn är som mina barn, det kanske var därför vi möttes. För att det är dom barnen jag skulle få. Att alla är inte menade att ha egna barn.
Men jag vägrar att se det som mitt öde.
I vintras fick jag ingen mens på 3 månader, vi började bygga upp drömmar.. Sen kom mensen igen.
Vi längtar efter tillskott, hjälp oss.