Ledsen när hon kommer till oss
Har två bonusbarn på 6 och 8 år. Äldsta har alltid trivts bra hos oss. Vill sällan åka härifrån och skriver alltid från mobilen att hon längtar hit igen. Yngsta har alltid varit mer mammig. Hon trivs här och älskar oss, det vet jag. Men jag blir ofta jämförd med mamma och får höra att mamma tycker jag är dum. Oftast handlar det om att jag gör saker med min biologiska dotter som hon blir svartsjuk på. Min dotter är dock 13 och hennes pappa bor utomlands så hon har bara mig. De brukar faktiskt umgås alla 3 och vi har mycket roligt ihop för det allra mesta.
Mamman är bipolär och ligger ibland på sjukhus någon månad i sträck. Barnen bor då tidvis mer hos oss. Hon kan vara jätteengagerad, kärleksfull och rolig men också sova hela dagarna, få vredesutbrott och inte orka med riktigt. Hon har en sambo som stöttar upp henne när det behövs så någon oro för barnen finns inte.
Nog om bakgrundhistoria. Barnen fick ett syskon för några veckor sedan hos mamman och sedan dess vill inte yngsta komma till oss längre vilket gör mig väldigt ledsen. Försöker att inte visa det men det svider så fruktansvärt. Jag kan inte få fler barn och kan därför inte ge ett syskon på vår sida heller.
Det första hon säger när vi hämtar är att hon grät hela morgonen och ville stanna hos mamma. Hon vill ringa mamma varje kväll. När vi frågar hur vi kan hjälpa henne så vet hon inte riktigt. Det är väl egentligen inte något mamma gör som är bättre, utan bara mamma liksom. Jag vet att det periodvis kan vara såhär. Men nu har det gått flera veckor. Borde det inte släppa snart? Känner mig så jäkla värdelös och gråter varje kväll över sorgen att biomamman fick ett barn och jag inte kan.
Hon är alltid glad igen efter några dagar och vi kramas och myser mycket och försöker finnas där för henne.