På vilket sätt är ni inte slavar som arbetar för staten?
Orkar inte läsa igenom allt som skrivits men om jag tolkat rätt så anser ts att det är slaveri att betala skatt och då särskilt om man jobbar för staten. Vad det är för skillnad om man jobbar för staten, kommunen, privat eller inte alls kan jag inte förstå. Kalla mig din och trög om du vill. Men slav? Nej, det tycker jag inte man är. En slav får inte ha någon som helst egen vilja och kan inte besluta sig för att byta jobb, flytta etc. Visst, vi har en av världens högsta skatter men så får vi enormt mycket för det också. Vi får vägar, järnvägar, skolor, omsorg, sjukvård... Inget av detta är kanske världsklass men vi får det ändå, i många fall helt gratis, ibland till subventionerat pris. Betalade vi inte skatt så skulle tex skolorna enbart vara vinstdrivande och endast de rika skulle ha råd att låta sina barn gå i skolan. Vad det gäller vård skulle enbart de som har en massa pengar ha råd att gå till läkare och inte minst tandläkare. För att inte tala om köpa mediciner! De allra flesta skulle ha svårighet att ta sig till sina jobb, eller så skulle man få betala dyra pengar vid varje passage mellan olika vägsnuttar som ägs av olika personer/företag osv. Visst, man kanske skulle vara fri att betala om man vill, om man har pengarna, men de som inte har pengar i överflöd skulle verkligen sitta fjättrade i sin tillvaro i en värld där de inte kan göra någonting och inte heller ta sig från punkt a till punkt b på ett smidigt sätt.