• Xlr8

På vilket sätt är ni inte slavar som arbetar för staten?

Skatt är ju frivilligt redan.

Betalar den mängden skatt jag känner för.

Jag kan sluta jobba om jag vill och jag får "lön".

• Xlr8
    Anonym (Slavar) skrev 2020-08-27 13:38:52 följande:

Hur menar du? Nej, det är inte frivilligt. Om du vill betala 5% skatt istället för 57-60% använder dom våld och kastar in dig i fängelse.. Du kan inte bestämma själv. Hur kan du betala vad du känner för om det stämmer? Du är automatiskt en löneslav om du befinner dig inom landets gränser och måste betala om du inte vill bli indragen i fängelset av polisen med våld. Dom flesta länder har löneslavar. Finns dom länder med 0 procent i skatt och där är dom inte slavar eller löneslavar och mer fria!

Hört om folk som nolltaxerar?

Är man lite smart går det att lösa lagligt att bara skatta 5%..

Det är inte alltid värt att plocka ut alla pengar i lön.

Bättre att ditt företaget har större utgifter, säg för diesel sen kanske du hyr villan av ditt företag du skulle bli förvånad vad man kan få betalat då.

Sen är det till fördel med ytterligare ett företag i valfritt skatte paradis som sänder det svenska företag6 fakturor för säg it-support eller licens kostnad för mjukvara.

Det finns massor med olika sätt om man vill allt från helt lagliga till gråzon till illegala.
  • Xlr8
    Anonym (Slavar) skrev 2020-08-29 16:33:17 följande:

Jaha! Intressant. Nej, jag har noll koll på detta med skatten, men detta låter väldigt bra. Jag ska lära mig allt jag kan om detta ämne, det är dags nu. Tack för att du skrev Xlr8.

Så människor med egna företag kan skatta 5% lagligt om dom vill i sverige alltså på så vis? Det låter bra! Och ja, företag i skatteparadis utöver det låter mycket mycket bra. Vart kan jag lära mig mer om detta? Böcker eller länkar?

Googla runt du kanske hittar på ngt.

Har du eget företag betalar du ju ut din egen lön så då väljer du ju summan av din egen lön. Att bara betala ut det du behöver är oftast fördelaktigt. Spelar du sen smart kan företaget stå för vissa av dina utgifter skattefritt och därav kan du ta ut mindre lön. Dvs mindre skatt på intäkterna.
Svar på tråden På vilket sätt är ni inte slavar som arbetar för staten?