• Caroliina

MA, nu svagt plus?

Hej!
    Hoppas att det finns någon som kan hjälpa mej. Fick konstaterat MA för en vecka sen(upptäcktes i v 9+0 men fostret hade dött i v 7+1), tog först 4 st cytotec, inget hände, tog 2 till och då började jag blöda, kände att när jag satt på toaletten så kom det ut klumpar, i övrigt blödde jag inte så mycke så åkte in följande dag för att kolla för att se om d händer något eller om jag måste skrapas, då var fostret och fostersäcken borta. Har blött ganska lite efter d men d sa också barnmorskan att va helt normalt då fostret och fostersäcken redan är borta. Idag tog jag ett grav test för att kolla och fram kom ett svagt svagt sträck, nu till min fråga; det här betyder säkert att hormonet är påväg bort från kroppen eftersom sträcket inte är lika starkt som när jag plussade och fick reda på att jag är gravid, men kan de hålla sej på samma nivå länge? Alltså att jag kommer att plussa länge ännu efter dethär fast det gått ner så mycke bara en vecka? Är medveten om att det kan ta upp till 9 veckor men tänker bara när de ändå har gått så snabbt. Hur långt tid tog det för er och när kom er ÄL och mens igång? Är livärdd att de ska ta super länge super länge att få tbx min äl och kunna bli gravid.

• Svar på tråden MA, nu svagt plus?
  • Pimpinellan

Efter MA v.11 och Cytotecbehandling dröjde det 6,5 vecka till nästa mens. Cykeln efter fick jag äl som vanligt igen.

• Anonym (Ma v8)

Jag beklagar verkligen! Vet hur hemskt det kan kännas.

Om du har ett svagt streck nu låter det som att det verkligen går åt rätt håll! Jag hade ganska starka streck i en månad och efter totalt 9 veckor var testerna var hela negativa.

Min ÄL kom ca 2 veckor efter att resten blev negativa.

Men det finns även de där äl kommer igång trots väldigt låga nivåer av hcg

• Steeph

För mig tog det 3 veckor innan det blev negativt och fick ÄL 3 dagar efter det. Beklagar verkligen. Är fortfarande inte gravid igen och är inne på 5e riktiga försöket efter... det är slitsamt för hjärtat.

• Anonym (Lis)

Hej! Beklagar. :( 

Efter mitt ma hade jag svagt + som blev svagare varje gång jag testade (med några dagars mellanrum). Sen en dag var det helt borta. Ca 2 veckor efter Cytotec. Strax efter det började jag känna av ÄL. Fick en ondare ÄL än vanligt och väntar nu på mens nästa vecka om allt funkar som det ska. Sen ska vi börja försöka igen (läkaren rådde mig att vänta en mens pga annars fanns en ännu mer förhöjd risk för missfall). 

• Caroliina
    Anonym (Ma v8) skrev 2020-08-21 08:36:28 följande:

Jag beklagar verkligen! Vet hur hemskt det kan kännas.

Om du har ett svagt streck nu låter det som att det verkligen går åt rätt håll! Jag hade ganska starka streck i en månad och efter totalt 9 veckor var testerna var hela negativa.

Min ÄL kom ca 2 veckor efter att resten blev negativa.

Men det finns även de där äl kommer igång trots väldigt låga nivåer av hcg

Ja alltså d är ju fruktansvärt! Fast man inte var så långt så hade man ju ändå planerat alltihopa efter de...Gråter

Ja hoppas verkligen d blir negativt om några dagar, men d är ju just d jag funderar, att fast det är svagt så kan d vara svagt i flera veckor? 
  • Caroliina
    Steeph skrev 2020-08-21 10:15:37 följande:

För mig tog det 3 veckor innan det blev negativt och fick ÄL 3 dagar efter det. Beklagar verkligen. Är fortfarande inte gravid igen och är inne på 5e riktiga försöket efter... det är slitsamt för hjärtat.

Okej, så rätt snabbt ändå! Var du långt gången? 
    Använde du ÄL test? 
    Håller tummarna att d snart ska bli plus för dej! Ja d är ju verkligen d! Och för mej är de som att jag har svårt att fokusera o tänka på någo annat? Känns som att jag inte gör annat än googlar massa sånthär! 
    Hade turen att bli gravid på första försöken med både vår dotter och nu dethär som nu int gick hela vägen, så hoppas ju att vi ska ha lika lätt nästa gång men med min tur så lär de väll inte gå lika nu...Rynkar på näsan
  • Anonym (Ma v8)

Ja mina streck var svaga i typ en månad. Så himla frustrerande att gå och vänta på att kroppen ska fatta!

Först hade man längtat efter ett positivt test, sedan längtade man ihjäl sig efter negativa. Konstig känsla!

Men tillslut går det bra! Nu är jag i v18. Det kommer du säkert också vara i sinom tid, även om det kanske känns långt bort just nu. Snart har du just DIN bebis <3

Caroliina skrev 2020-08-21 20:09:20 följande:

Ja alltså d är ju fruktansvärt! Fast man inte var så långt så hade man ju ändå planerat alltihopa efter de...

Ja hoppas verkligen d blir negativt om några dagar, men d är ju just d jag funderar, att fast det är svagt så kan d vara svagt i flera veckor? 

• Caroliina
    Anonym (Ma v8) skrev 2020-08-21 22:15:48 följande:

Ja mina streck var svaga i typ en månad. Så himla frustrerande att gå och vänta på att kroppen ska fatta!

Först hade man längtat efter ett positivt test, sedan längtade man ihjäl sig efter negativa. Konstig känsla!

Men tillslut går det bra! Nu är jag i v18. Det kommer du säkert också vara i sinom tid, även om det kanske känns långt bort just nu. Snart har du just DIN bebis <3

Tog de länge för er att plussa igen? Väntade dubik första mensen eller körde på direkt?

Stort grattis till er! ??
  • Caroliina
    En till fråga:

Slutade blöda efter typ 6 dagar, lite ljusbruna flytningar har det kommit men inte rött/rosa/orange blod varken i toaletten eller på pappret. Men nu typ 2 dagar efter att jag trodde att jag hade slutat blöda så kom de blod igen? Har haft som lite mensvärk både i förrgår och igår men kan de verkligen vara mensen som kommer REDAN?? Eller är det bara mera rester månne?
  • Anonym (Ma v8)
    Caroliina skrev 2020-08-22 06:09:56 följande:

Tog de länge för er att plussa igen? Väntade dubik första mensen eller körde på direkt?

Stort grattis till er! ??

Var tvungen att ta bort en polyp först. Så inväntade den operationen först och sedan tre cykler efter det plussade jag.

Lång och påfrestande väntan då, men nu är det ju såklart värt det
Svar på tråden MA, nu svagt plus?