MA, nu svagt plus?
Hej!
Hoppas att det finns någon som kan hjälpa mej. Fick konstaterat MA för en vecka sen(upptäcktes i v 9+0 men fostret hade dött i v 7+1), tog först 4 st cytotec, inget hände, tog 2 till och då började jag blöda, kände att när jag satt på toaletten så kom det ut klumpar, i övrigt blödde jag inte så mycke så åkte in följande dag för att kolla för att se om d händer något eller om jag måste skrapas, då var fostret och fostersäcken borta. Har blött ganska lite efter d men d sa också barnmorskan att va helt normalt då fostret och fostersäcken redan är borta. Idag tog jag ett grav test för att kolla och fram kom ett svagt svagt sträck, nu till min fråga; det här betyder säkert att hormonet är påväg bort från kroppen eftersom sträcket inte är lika starkt som när jag plussade och fick reda på att jag är gravid, men kan de hålla sej på samma nivå länge? Alltså att jag kommer att plussa länge ännu efter dethär fast det gått ner så mycke bara en vecka? Är medveten om att det kan ta upp till 9 veckor men tänker bara när de ändå har gått så snabbt. Hur långt tid tog det för er och när kom er ÄL och mens igång? Är livärdd att de ska ta super länge super länge att få tbx min äl och kunna bli gravid.