• mari123

Ingen duschar efter skolidrotten

Är inte ett dugg förvånad. Jag känner mig rätt säker på att duschrummen i skolorna ser exakt likadana ut som när jag gick ut nian 1970!? Duschar man hemma på morgonen och har på sig rena kläder så luktar man INTE svett. Ren svett luktar inte.

• mari123

Förutom äckliga och vidöppna duschar utan ngn form av diskretion så tänker jag att MOBILEN tillkommit som grädde på moset. VEM vill riskera att ngn tar en nakenbild på en? ALLA har en kamera på sig idag och barn och ungdomar kan vara VIDRIGA mot varandra. 

• mari123
    Anonym (Men va?) skrev 2020-08-20 11:48:41 följande:

Känner inte igen detta alls. Gick ut gymnasiet för lite mer än 10 år sedan. Alla tjejer var aktiva i gymnastiken från årskurs 1-9 + gymnasiet. Alla duschade efter för vi var svettiga. Ingen mobbing om kroppar och då var jag ändå den som var utanför.

De flesta älskade just gymnastiken, det var ett avbrott från den tråkiga skolbänken. Vad är det som händer?

Låter ju fantastiskt men tyvärr tror jag din skola var ett undantag.
  • mari123

OM man kostade på lite i skolorna och såg till att det fanns enskilda bås med dörr och LÅS att välja på i duschrummen så är jag säker på att duschfrekvensen skulle öka med *typ* 79,9% (exakt siffra enligt mina beräkningar ) Skämt åsido jag menar allvar.

Svar på tråden Ingen duschar efter skolidrotten