• Anonym (Ja)

Ingen duschar efter skolidrotten

Tecum skrev 2020-08-19 15:07:10 följande:

Håller med. Det är inte farligt att inte duscha, däremot att bli mobbad, hånad och förnedrad under duschningen. Skolan klarar inte att värna ungdomars integritet i vid gemensamhetsduschning, då får man acceptera att det inte duschas.

Min erfarenhet är att alla som håller på med idrott på fritiden också duschar efter gympan. Och att det skulle vara så många som är mobbade som det är som inte duschar stämmer inte heller. Fruktansvärt ofräscht.
  • Anonym (Ja)
    Anonym (Ert) skrev 2020-08-19 15:32:28 följande:

Fullständigt irrelevant i sammanhanget.

Vad är det som är irrelevant?
  • Anonym (Ja)
    Anonym (Anna) skrev 2020-08-22 12:42:04 följande:

Min tjej märker vilka det är som inte duschar och hon tycker det är äckligt.

Väldigt olustigt att äta tillsammans med kompisar som inte har duschat och så vidare.

Ni som inte duschade tänkte ni aldrig på att ni faktiskt tillbringade resten av dagen med andra elever?

Ja det är inte så fräscht
    Ignoramus skrev 2020-08-22 12:48:45 följande:

Jo. Men de som tyckte det var äckligt var samma personer som hade kommit med blickar och kommentarer om min kropp, och då föredrog jag att vara utanför pga något jag åtminstone kunde påverka. Mina vänner hade också fått ett helvete om de hade duschat, så de var i samma sits och sa naturligtvis inget. Ärligt talat brydde jag mig inte om de förstnämnda fann mig äcklig, det var inte direkt personer jag ville umgås med ändå.

Mobbing måste man ta tag i och det hårt.
  • Anonym (Ja)
    Anonym (kan) skrev 2020-09-05 22:59:54 följande:

Kan en kort tjej vara bra på volleyboll? 

Ja men det underlättar om man är lång.
  • Anonym (Ja)
    Anonym (kan) skrev 2020-09-06 09:44:35 följande:

Jag antar att den korta tjejen kompenserar det på något sätt. Är det verkligen så att ingen tar en dusch efter skolidrotten?

Det är många som inte duschar utan bara tvättar av sig lite på toan. Fruktansvärt äckligt.
  • Anonym (Ja)
    Anonym (kan) skrev 2020-09-06 10:00:53 följande:

Själv duschade jag alltid efter idrotten. Vad är det som gör att en kort tjej är bra på volleyboll ?

Varför tjatar du om det? Är väl om man har spelförståelse.
  • Anonym (Ja)
    Ignoramus skrev 2020-09-06 10:12:30 följande:

Inte äckligare än mobbningen. Inte ens i närheten, faktiskt!

Förstår att 1-2 tycker det är jobbigt. Men långt över hälften av tjejerna är ju inte mobbade utan det är något annat som ligger bakom.
Svar på tråden Ingen duschar efter skolidrotten