Inlägg från: fruitloop |Visa alla inlägg
  • fruitloop

Bf maj 2021

Hej!

Hoppar gärna in här =) Har BF sista april, men känns mer rimligt att vara med här istället för aprilgruppen.

Fick missfall förra månaden. Fick ett plus då som aldrig blev starkare. Men idag fick jag positivt på digitalt, så nu vågar jag tro på det!! ;D

Mitt andra barn. Har en son på 1,5 år. Ska bli häftigt att se honom bli storebror.

Hoppas det dyker upp en Facebookgrupp man kan joina!

• fruitloop

Jag har föresten en del symptom. Växtvärk i livmoder som stramar, och mår illa hela tiden. Igår kändes det redan som att jag skulle kräkas, men idag lite mildare. Känner mig lättirriterad och trött.

Men otrooooligt glad! =)

• fruitloop

Mår inte lika illa längre. Men asså jag är sååå sjukt lättirriterad. Varenda person känns som en stor trög idiot... haha. Nån annan som känner så? Minns inte att det kom så här tidigt förra graviditeten.

Gick in i vecka 5 idag (4+0). Stor som en äppelkärna säger appen, haha!

• fruitloop
    Ellen94 skrev 2020-08-24 07:30:04 följande:

Det blir som jag räknar om jag ändrar till att cykeln är 28 dagar. Fast jag tror den är 33 dagar.

Påverkar längden på cykeln hur långt gången man är?

Mkt frågor från en som är gravid första gången.. hehe

Ja, det verkar påverka. Jag hade också min senaste mens första dag 21 juli, är i vecka 5 nu (4+2). Har en cykel på Ca 32 dagar. Jag räknade ut när bf är med familjelivs uträknare och skrev sedan in bf i preglife bara =)
  • fruitloop
    mrsLina skrev 2020-08-24 22:47:14 följande:
    Onegemensamtbarn skrev 2020-08-24 20:02:29 följande:

Lite ömma bröst o lite illamående i mellan åt men inget nämnvärt än så länge.

Blir lite orolig då man typ inte har några symtom... Är ni i v5 också? Jag vet det ska bli mer runt v6-8 men ändå.
    Det är så himla olika.  Jag är i vecka 5 nu. Mådde jätteilla förra veckan, men nu märker jag knappt av något. Förra graviditeten mådde jag sjukt dåligt vid vecka 5 (eller ja, alla veckor :p). Försök njuta så länge det varar ;)
  • fruitloop

Jag vill så gärna vara med i en Facebookgrupp för BF maj 2021 :p så nu tog jag tag i det och skapade en. Skicka era mailer till mig här privat så bjuder jag in er.

Gruppen är helt dold och privat. Så ingen kan hitta gruppen eller se att ni är med.

• fruitloop
    Ellen94 skrev 2020-08-27 13:58:49 följande:
    Vilken bra idé. Fattar dock inte hur jag ska skriva till dig privat. Funkar inte att trycka på ditt namn.. haha
    Vad konstigt :p Det borde gå att gå in på min profil och trycka på nytt meddelande. Kanske är nå tokigt just nu bara då :)
  • fruitloop
    Dance dance dance skrev 2020-08-27 14:08:06 följande:
    Det står "Den här medlemmens profil är privat" så du behöver nog ändra någon inställning.
    Vad konstigt. Jag hade "Alla inloggade kan se" men ändrade nu så Alla ska kunna se profilen. Hoppas det ska fungera.
  • fruitloop

Jag har nu bjudit in alla som skickat sin mailadress =)

Viktigt att ni som vill vara med i vår FB-grupp (som är dold!) att ni PM:ar mig den mailadress som är kopplad till er Facebook.

Ses i gruppen! =) 

• fruitloop
    M1987 skrev 2020-09-01 09:11:12 följande:
    Jag har PM:at dig nyligen, var lite osäker på vilken mail som var kopplad men har nu uppdaterat min fb till den adress som jag skickade till dig så väntar på en inbjudan nu :) tack 
    Du är inbjuden! =)
  • fruitloop

FB-gruppen kommer att stängas vid 100 personer. Vi är nu uppe i 27 medlemmar. Detta för att man ska kunna lära känna varann lite. Inte för att exkludera någon <3 

Förmodligen kommer flera FB-grupper skapas av andra (det brukar bli så) Så det kommer finnas grupper för alla =)

• fruitloop
    Dance dance dance skrev 2020-09-04 22:45:04 följande:
    Skickade meddelande till dig för några dagar sedan. Såg du det?
    Yes =) Har svarat dig. Behöver din mail.

Jag kan bara bjuda in i Facebookgruppen via datorn av nån anledning. Så ibland kan det ta tid 1-3 dagar innan ni får svar.

Vi har massa platser kvar i FB-gruppen =) Så hoppas se fler där snart! 
  • fruitloop

Skriver igen då mitt inlägg hamnat så långt bak nu =)

Bara skicka mailadress till mig så bjuder jag in i Facebookgruppen.

Den är helt dold, och ingen kan se att du är med. När du blir inbjuden får du ett mail (kan hamna i skräpposten ibland) med en länk till gruppen. Det går inte att bjuda in via namn när det är en dold grupp.

• fruitloop

Hej, 

kikar bara in snabbt för att säga att jag förmodligen fått ett MA. Ska försöka så nån annan tar över admin i Facebookgruppen och bjuder in.

Säger sen åt den personen att skriva här (om nån tar över).

Jag tar en paus från Familjeliv nu. Stort lycka till, till er andra <3

Svar på tråden Bf maj 2021