• Pigall

Svagt plus (?) bim - 6.. negativt bim - 5.. Fortfarande neg

Visst är där ett streck men det är fortfarande så tidigt att det mycket väl kan vara en kemisk graviditet. Tyvärr finns det inte mer att göra än att avvakta och se om det blir starkare de kommande dagarna. Lycka till!

• Pigall
    MammaMu89 skrev 2020-08-20 06:22:26 följande:

Tog 2 tidiga tester nu på morgon och båda visar negativt så tror inte de är någon idé att fortsätta testa. Får satsa nästa månad istället. Tack för alla era svar

Vad tråkigt att höra. Ta ett till om någon dag för säkerhets skull om inte mensen dyker upp. Som uppmuntran kan jag säga att du med allra största sannolikhet var gravid, annars hade du bara fått negativa tester. Så du vet att du kan. Jag har haft (mig veterligen) två kemiska graviditeter i mitt liv och båda gångerna har jag blivit gravid månaden efter. Det var som om kroppen körde en testrunda och hamnade i rätt balans inför nästa månad.

Lycka till!
  • Pigall
    MammaMu89 skrev 2020-08-20 09:21:56 följande:

Ja får göra de. Hoppas mensen kommer snart så vi snart kan hoppa på nästa bana. Åå tack för din ord. Aha okej. Får läsa på lite om kemisk graviditet inte hört så mycke om de innan.

Gör så. En kemisk graviditet är en vanlig graviditet som helt enkelt avstannar väldigt tidigt, ofta redan innan förväntad mens. Ofta hinner man få ett lätt förhöjt hcg som kan ses när man testar tidigt men som sen inte blir starkare. Ofta vet man inte om att man varit gravid utan tror bara att mensen är någon dag sen.
Svar på tråden Svagt plus (?) bim - 6.. negativt bim - 5.. Fortfarande neg