Inlägg från: NatMar005 |Visa alla inlägg
  • NatMar005

En resa mot graviditet

Hallå där!

Hoppar in jag med. :) är kvinna, snart 33 år gammal och min partner 35 år. Han har ett barn sen innan men jag har inga. Slutade med mina minipiller 11/9 och första mensen kom i fredags, 9/10. Har köpt öl-tester för att få lite koll på min cykel då jag inte har haft mens pga pillren de senaste 4 åren. Vi har sex typ varje dag alltid så vi tänker ännu inte så mycket på att just pricka äl, vill försöka undvika det schemalagda och hoppas på att det tar sig ändå men är beredda på att det kan ta tid. Eller inte gå alls. Men vi hoppas och längtar såklart. :)

• NatMar005
    jowald skrev 2020-10-12 11:54:34 följande:

Hej.

Vad spännande, välkommen hit, här pratar vi om hur vi känner och helt öppet. Du väljer såklart sjölv hur öppen du är. Kul med en till som kikar hit.

Tack så mycket! Verkar vara en mysig tråd så tror jag kommer trivas. :) det är mycket känslor emellanåt. Kan tycka att det är skönt att vara här och kunna ventilera men kan även känna mig stressad av att läsa vilken koll många tycks ha. Mycket känns som grekiska för mig. Än så länge iaf! Men lär mig mycket samtidigt.

Själv har jag BIM 16/10, har mått illa och har spända bröst, frusen osv. Men kan likagärna va mensen som är påväg. Vågar inte hoppas på för mycket då jag har diagnosen PCOS.

Jag hoppas på ett plus för dig snart utan behovet av hjälp på traven!

Jag har tabletter som ska hjälpa mig få ordning på hormonerna i kroppen och hoppas såklart på ett plus men om inget händer ska jag nog få ägglossningsstimulerande, när vet jag inte. Har två barn sen innan, den första tog 1,5 år och den andra blev jag gravid på första försöket.

Vilken välsignelse med två små egna. Även om jag såklart förstår att du längtar efter en tredje. Jag har tur som har en fantastisk bonuskille i mitt liv och vill det sig inte så har vi åtminstone honom. Och hans mammas lilla dotter på snart 1 år som hon har med sin nya. <3

Ska bli kul att följa dig med.:)

• NatMar005
    babybel95 skrev 2020-10-12 20:10:00 följande:

Hej, vad kul att du vill hänga på här! Som jowald tidigare skrev pratar vi helt öppet om hur vi känner kring resan mot bebis. Sen väljer du såklart själv hur öppen du vill vara och vad du vill dela med dig. Inget döms och det finns inga dumma frågor. Vi håller alltid en trevlig tom och stöttar varandra :)

Ska bli jätteroligt att följa din resa!

Provar igen nu då, mina svar igår tycktes aldrig publiceras och nu hittar jag inte ens jowald's svar till mig.. Skumt.

Tack igen, känner mig välkommen och tråden verkar väldigt mysig. Kommer nog trivas här. :)

Laddade ner appen Flo för ett par dagar sedan har och har redan lärt mig massor om kvinnokroppen och min cykel. Väl värt pengarna än så länge! Är på CD05 än så länge så det dröjer typ 1v till innan det är dags för äl-test. Förra cykeln hade vi sex i stort sett varenda dag, ibland flera gånger per dag men det tog sig inte så vem vet, kanske var en galen metod men vill ändå försöka hålla det till att vi har sex när vi har lust och ingenting annat. Vill undvika alla typer av stress i den här processen så långt det är möjligt förstås. Man är ju inte mer än människa liksom..
  • NatMar005

Är det någon mer än jag förresten som har läst att man kan få utslag på äl-tester om mensen är på gång? Om det stämmer skulle det förklara varför jag hade positiva test 5-6/10 när mensen kom 9/10..

• NatMar005

Ja,

jowald skrev 2020-10-13 14:40:53 följande:

Va konstigt att de försvunnit.

Va spännande med appen Flo och att de lär dig mer om kroppen. Man vet mer om sin kropp under själva bebisverkstadstiden än vad man gör annars:) just med sekretet osv:)

Ja det är jättemysigt i denna gruppen och vi liksom är måna om varandra och lyssnar och förstår. Känns jätteskönt så du är väldigt välkommen hit:)

Det är ju bra att ha sex ofta och man ska verkligen ha de när man känner sig sugen. Vet inte om det är en myt eller om det stämmer just med spermierna funktion om man har utlösning varje dag, att kvaliteten blir sämre. Men tror de handlar mer om man har fertilitetsproblem isåfall.

Man försöker stressa av och inte tänka så mycket men man är ju inte mer än människa som du säger och klart man tänker och funderar.

Angående ditt ÄL test så har jag inte hört att man får positivt när mensen ska komma. Kan vart att du haft en kemisk graviditet för ibland kan man få positivt på ÄL test om man är gravid(dock ska man ju inte använda ÄL test som gravtest) men vet många som fått utslag på ÄL test vid en graviditet då de hormonerna är lika varandra. Och med kemisk graviditet så blöder de ju ut i mensen liksom.

Ja men när jag publicerade stod det att jag redan hade publicerat så jag vet inte hehe.

Ja men verkligen! Det är väl aldrig dumt att lära känna sin kropp liksom. Flo påminner mig tom att dricka vatten haha.

Låter precis som något jag behöver. Ha ringen förutom min partner att prata med om det här för tillfället. För många mf/MA i umgänget just nu tyvärr. :( och inga gravida..

Nej vi får väl se helt enkelt. Kanske var det en kemisk graviditet som du säger. Oavsett så fick jag ju mens så det är väl bara att ta nya tag. Har ju varit superfertil förr men det var ju ett tag sen och mycket hsr hänt sen dess. Varit med om en lång utbrändhet, många mediciner och även överlevt cancer sen dess så vem sjutton vet vad kroppen vill och klarar idag liksom.
  • NatMar005
    jowald skrev 2020-10-13 18:06:07 följande:

Ne de är jättesmidigt med sån app:)

Ne och allt känner iaf jag att jag inte kan prata med min man om för han blir stressad eller känner att det är jobbigt att spekulera för man blir bara besviken om det inte stämmer.

Usch de låter som du har vart med om massa jobbigt, vilken kämpe du är. <3

Ne jag har ju som sagt min pcos, tog lång tid med första, direkt med andra så nu vet man ju inte hur lång tid de kommer ta. Vi håller tummarna att vi lyckas inom kort allihopa:)

Verkligen!

Håller helt med dig nu. Hade du frågat mig innan jag berättade för min sambo att det kan ha varit en kemisk graviditet så hade jag sagt att jag kunde prata med honom om allt det här. Men han sa bara "jaha". Och när jag förklarade vad det innebar så svarade han "okej". Och började sen prata om hur han hade haft det på jobbet så.. :( kanske överreagerar, jag vet inte men det kändes sorgligt iaf.

Tack vad gullig du är. <3 det är ju min största dröm här i livet, att få bli mamma en dag.

Ja jag håller verkligen tummarna för dig! Och att drt inte tar alltför lång tid den här gången.
  • NatMar005
    jowald skrev 2020-10-13 18:58:26 följande:

Ja förstår att de kan kännas sorgligt. Tycker varje gång man får mensen känns som en sorg att de inte blev denna gången heller.

Nu hoppas jag min mens kommer lysa med sin frånvaro denna månaden men tror att den kommer komma. Har börjat spänna i tjejmagen idag så blor säkert mens på fredag när BIM är.

Att bli mamma är de bästa i livet. Kärleken man känner redan när dom ligger i magen är ofattbar och när dom kommer till världen så är man ju så stolt och lycklig.

Våra är 3 och 4 (fyller snart 5 och 4) och båda tjatar om en lillebror eller lillasyster och jag och min man har alltid velat ha 3 barn så hoppas att man lyckas.

Kanske är jag som överreagerar men tycker främst hans reaktion (eller avsaknad av den snarare kanske) nästan var mer sorglig. Vem vet, han kanske inte vill det här lika mycket som jag och då är det nog en annan typ av diskussion vi behöver ha.. Eller så är jag bara känslig? Jag vet inte.

Vet du, det enda som kan säga säkert är ju ett test på bim eller efter. Ge inte upp men förgås inte heller! Jag kommer iaf skicka alla goda affirmationer your way som jag kan! <3

Mysiga åldrar. Och så härligt att du och din man vill det här lika mycket! Min smbos lille kille är 6 år och han är ljuvlig. För det mesta, haha. Men ibland kan jag bli avundsjuk på min sambo som redan har fått gå igenom detta. Och att han inte visar att han förstår hur stort de tär för mig.. Hade varit fint att få dela första gången tillsammans men å andra sidan så har vi åtminstone hans lille kille ifall det inte vill sig..
  • NatMar005
    babybel95 skrev 2020-10-13 21:13:38 följande:

Svarar på dina inlägg här :)

Jag har faktiskt läst det om mensen och utslag på äl-test men jag har bara läst det på lite forum osv. Så vet inte om det har några vetenskapliga underlag att det faktiskt är så. Men var ditt test positivt eller bara starkt?

Gällande din sambos reaktion jag tycker inte du överreagerar för såklart blir man ledsen när det verkar som den andra inte är lika engagerad i det. Men du? Det behöver inte vara så! Det kan vara så att din sambo inte vill prata om det i samma utsträckning för att t ex inte få prestationsångest. Så är det för oss. Jag sköter allt tempande, testande m.m. men berättar inte något för sambon just för att han uttryckt att han inte vill veta för då får han prestationsångest. Visst känns det ensamt ibland men men.

Vi har också sex väldigt ofta, och det skulle aldrig falla mig i att ha sex när lusten inte finns hos antingen mig eller sambon även om det är i mitt fertila fönster. Så på så sätt tar vi det som det kommer också för att inte tära på vårt sexliv.

Det var positivt under 2 dagar sedan slutade jag testa. Hade varit på sjukhuset i samma veva för provtagning pga en annan grej och såg i journalen på 1177 nu att det står att jag var gravid så det var definitivt en klinisk graviditet. :(

Du hade rätt i det. Vi satt ner och pratade om det ordentligt idag när jag fick veta definitivt. Han sa att han hade tänkt massor men inte sgt nåt för att han behövde smälta det, att han blivit chockad och sen ledsen. Att han önskade att det inte hade varit så utan att ci var gravida. Det var ett fint samtal och jag tvivlar inte längre åtminstone. <3

Hur har du det idag?
  • NatMar005
    babybel95 skrev 2020-10-15 09:05:07 följande:

Åh, vad tråkigt att läsa. Tillåt dig själv att vara ledsen om det är så du känner och när det känns bättre så på't igen. Vi finns här och stöttar om du behöver det.

Vad ärligt att du fick till ett bra samtal med sambon. Skönt att ni fick reda ut det så du slipper fundera och känna dig ensam i denna resa.

Min mens är idag slut (tror jag) blöder inget än sålänge iallafall. Så en lång väntan på min fertila vecka nu.

Ja det kändes tungt. Eller ja tungt när jag börjar räkna på hur många kliniska graviditeter, mf och MA jag har haft hittills.. :( men det är ju inte så mycket annat vi kan göra än att försöka igen. Är på CD07 och ska börja äl-testa på lördag men mitt fertilitetsfönster är på hela 11 dagar än så länge så det är en lång väntan..

Tur jag jobbar natt nu, då hinner man inte tänka så mycket.

Vad ni är goa, det känns så skönt att inte vara ensam i det här. Alla tankar och känslor. Känne rmig okvinnlig, som om det är något fel på mig. Vet rent rationellt att det är dumma tankar men kan inte hjälpa det.

Så tråkigt med mensen. :( man blir lika besviken varje gång tycker jag. Nu är jag nyvaken och ding i huvudet efter 3 jobbnätter men hade du bara mens idag? Är den redan slut? Kram på dig!
  • NatMar005
    babybel95 skrev 2020-10-15 21:19:30 följande:

Åh jasså, har du haft flera kemiska graviditeter? Tråkigt att höra. Men en dag är det er tur att få ett plus och bebis. Så håll hoppet uppe!

Jag förstår dig. Jag har ju inte försökt länge men är fruktansvärt rädd att det är något som inte fungerar, att jag inte kan göra det som en kvinna ska vara skapt till. Det är så orimliga tankar men ändå finns de där. Bara för ett år sedan ville jag absolut inte ha barn (fel, destruktiv relation berodde det på vet jag nu i efterhand) men min absolut största rädsla i livet var ändå att inte kunna få barn. Konstigt hur man fungerar.

Nejdå fick min mens i söndags, men den varade bara tre dagar. Eller ja beror hur man räknar men det var 3 dagar men flöde 1 dag spottings och idag bara en ljusbrun flytning. Inte vad min mens brukar vara. Men nu är jag på cd5 och ser fram emot min fertila vecka. :)

2st som jag känner till åtminstone. Ja jag hoppas drt och än så länge finns det väl ingen större anledning att tro något annat egentligen.. :) tack för pepp. <3

Vet precis hur det där är. Kroppen och knoppen är så knepiga ibland. Man får försöka sålla och distrahera sig bäst man kan emellanåt.

Nej det är ju faktiskt lite knepigt. Vet du när du hade äl då? Tänker så att det inte var en genombrottsblödning bara. Kanske långsökt, jag är inte så kunnig..

Mm jag med. Ska som sagt börja äl-testa på lördag så får vi se. :)
  • NatMar005
    jowald skrev 2020-10-16 18:05:15 följande:

Bara jag igen, sen sist jag skrev så har de inte vart en endaste fläck i bindan, inget I toaletten och inte heller när jag torkar mig efter toabesök.

Fattar ingenting. Har vart som blodiga slemmiga flytningar lite igår och lite idag, men inte mer än så, har de stannat av helt nu börjar man undra? Förvirrad. Kan mensen vara 2 dagar och så lite som inte en fylld binda på 2 dagar och bara när man torkat sig?

Kommer de inte mer mens så får jag ta ett test för jag förstår verkligen ingenting. Har alltid 5 dagar men aldrig vart med om att de slutat komma helt när man torkar sig.

Förlåt för jag skriver massa

Jag är på språng så hinner inte skriva mycket men kände ändå att jag ville svara dig; be inte om ursäkt. Förstår din förvirring och oro. Du är inte jobbig och vi tycker om att få följa dig. Vi finns här för dig. <3 ska läsa ikapp imorgon em efter mina jobbnätter, skriver mer då.

Hoppas du får sova gott inatt och lyckas slappna av lite! KRAM
  • NatMar005

6 dagar kvar till äl och idag fick jag det här! 0,15 bara men nu följer spännande dagar. <3
  • NatMar005
    jowald skrev 2020-10-30 18:34:08 följande:

Har sån sjuk molande värk I magen idag. Inte ägglossningssmärta utan mer likt som en mild mensvärk. Helt galet och då är inte BIM förrän 10. Vet inte om de är följder efter ÄL. Men molande värk samt ömma och varma bröst har jag:/

Jag fick ömmande bröst, humörsvängningar och lätt illamående typ 2 dagar efter äl och det sitter i än. 9 dagar till Bim. Vet inte om det är normalt men ville bara att du skulle veta att du inte är ensam. <3
  • NatMar005

Hej gänget!

Efter mutt utomkveds i januari som nästan tog kol på mig har jag inte riktigt orkat hänga med er. Vi står mitt i en missfallsutredning dessutom så det har varit tufft.

Men så igår plussade jag. Superpositivt. Och jag känner mig verkligen gravid. Men ändå så bara grät jag när jag såg stickan. Så otroligt rädd och orolig efter 6 misslyckade graviditeter.. Väntar på att överläkaren på gyn ska återkomma, hon vill följa oss tom v12 ifall jag skulle lyckas bli spontangravid. Tar en dag i taget just nu men mår ärligt talat skit. Svårt att förklara riktigt men jag är så rädd.

Svar på tråden En resa mot graviditet