• fruvalborg

Mår så fruktansvärt dåligt

Är gravid med första barnet i vecka 7+2. Och jag mår så dåligt att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Jag mår konstant illa och kräks flera gånger per dygn. Jag har ont i brösten och har svårt att röra på mig. Jag är förstoppad. Jag rapar hela tiden. Värst av allt är att jag har en fruktansvärt obehaglig känsla i övre magen. Det gör riktigt ont emellanåt. Jag har aldrig känt något liknande och har listat ut att det är magmunnen som gör ont. Har provat Nuvalucol men det är ingen skillnad. Vården säger bara att allt är normalt... Är det verkligen det? Jag lider varje vaken sekund och vill bara att det ska ta slut, eller åtminstone lindras lite grann. Ni andra som mår dåligt eller har mått dåligt under graviditeten, hur gör man för att stå ut? Jag bara gråter.

• Svar på tråden Mår så fruktansvärt dåligt
  • Pimpinellan

Be om Lergigan Comp. Det hjälpte mig. Jag tror man får äta Omeprazol som gravid så testa det. Ät lösande mat.

• Anonym (Fellow kräkis)

Lergigan!

Det funkade inte fullt ut för mig men tog udden av. Tillåt dig själv att klaga för det ÄR fruktansvärt att må så dåligt. Ät och drick det som funkar för dig, är det bara äpplejuice eller riskakor som går ner så är det.

Jag blev själv så jävla arg när jag fick höra ?det går över? när jag kände mig både deppig, äcklig och döende men även om hela kroppen känns som skit just nu, så KOMMER det att bli bättre!!

• EmmaPe87

Jag lider med dig! 
    Jag är i v 8+1 och varit illamående i lite över två veckor. Jag har inte kräkts, men det känns nära ibland. Det är verkligen en kamp att komma sig genom dagen och ibland känns det verkligen hopplöst. Vissa dagar hjälper det att äta en sak, men nästa dag hjälper det inte alls. Jag ser inget mönster varken i illamåendet eller vad jag gör för att förbättra. 
    Jag har oxå sjukt ont i brösten, är förstoppad och har nu de sista dagarna fått ont i övre magen. Matlust är noll, men illamåendet blir värre när jag är hungrig :/ 

Ett par gånger har jag fetlessnat och brutit ut i tårar. Det har känts lite bättre i magen efteråt, men jag kan ju inte grina mig genom alla dagar tills detta går över Tungan ute

Jag har fått Afipran utskrivet av min läkare, det hjälper sådär. Det tar udden av det men då känner jag alla andra krämpor, hur uppblåst jag är eller att jag har ont där eller där. Som att välja mellan pest eller kolera. Det är riktigt tungt just nu och jag räknar dagarna tills den första trimestern är över. Styrkekramar till dig och alla andra som har det så här! 

• fruvalborg

Tack för era kommentarer! Mår fortfarande pyton och är helt utslagen men hoppas det lättar snart. Ska försöka få någon medicin och sjukskrivning, just nu kan jag inte arbeta.

Svar på tråden Mår så fruktansvärt dåligt