mammabitch skrev 2020-08-15 13:27:53 följande:
Om alla människor var fria att vara den de ville vara och att älska den de ville älska oavsett könstillhörighet så skulle debatten om "Tredje könet" vara helt överflödig
"Älska den de vill.." är ett av många uttryck vänstern gjort till slagträ för att tysta rationellt och logiskt tänkande människor.
"Allas lika värde.." likaså. Det används för att tysta kritiska röster. Det är ett uttryck som är trött, uttjatat, och saknar substans.
Räcker med två bokstäver, nämligen SD, för att bevisa vilket hyckleri det där med allas lika värde är. Där är toleransen som bortblåst, och hat, hot och förtryck är en toppengrej, allas lika värde ekar tomt.
Könsdysfori, en övertygelse om, en känsla av att befinna sig i "fel" kropp/kön. Dessa människor ger man en klapp på axeln och förmedlar att det är fullt normalt, inga konstigheter alls.
Könsdysfori är inget annat än en närbesläktad företelse till overklighetskänslor.
Finns människor som känner en stark och påtaglig känsla av att en viss kroppsdel inte borde finnas på deras kropp, att den inte tillhör just denne persons kropp. Kan vara ena handen, ett ben, en fot, vilken kroppsdel som helst.
Om jag skulle börja argumentera för att man bör normalisera den här typen av störning så skulle min omgivning undrat ifall det slagit slint på mig fullständigt, och förklarat för mig att de människor jag pratar om, de behöver hjälp från psykiatrin, att det.är bortom all vett och sans att börja försöka normalisera människor som är övertygade om att en kroppsdel inte egentligen hör till just sin egna kropp. Man hade även frågat mig, "Menar du att någon som är övertygad om att vänster ben egentligen inte hör till hans eller hennes kropp, att vi ska uppmuntra till att personen ska låta amputera benet?".
Hade en kurskompis som berättade om en obehaglig biverkning från en medicin han blivit ordinerad. Han kände det som att hans medvetande och hans kropp var separerade från varandra, den fysiska kropoen och medvetandet hörde inte ihop. När han låg ner och blundade beskrev han att det kändes som att fysiska kroppen låg en bit bort från honom.
Läkaren förklarade att en inte alltför ovanlig biverkning var just overklighetskänslor.
Finns så klart människor som känner den här känslan utan biverknibgar från mediciner. Den förväntade reaktionen från omgivningen torde bli "Men gud, du mäste ju söka hjälp!".
Ifall jag istället berättade att jag hade en kurskompis som kände att "något inte stämde", han kände att han befann sig i fel kropp. Här hade omgivningens reaktion istället blivit, "Inget konstigt med det, det är viktigt att alla får vara den man vill!".
Könsdysfori hänger påfallande ofta även med andra typer av störningar, inte minst inom autismspektrat.
Med den normförskjutning som pågått i ett par årtionden så kommer vi stå i enorm skuld till många generationer, och det kommer göra ont när vi ska göra offentlig avbön, och det kommer kosta enorma summor när ersättning ska utdelas.
Det vi håller på med, det är ett av de största och mest omfattande bedrägeriet mot mänskligheten i modern tid.