• Dhalia

Är ni några fler som ruvar ?

Är inne på ruvardag 10 och brösten känns mindre ömma på morgonen men igår kom det tillbaks senare på dagen. Sen har jag fått som mensvärk lite till och från vet inte om de bådar gott eller inte. När jag en gång blev gravid så hade jag mensvärk och trodde ju mensen skulle komma närsomhelst, men hade såhär första IVF med och då blev de negativt ändå... :(

hur känner ni er?

• Dhalia

Tino, vad tråkigt att det blev negativt men har du testat positivt på ruvardag 7 tidigare med en blastocyst de gånger du blev gravid?

Testade själv negativt ruvardag 7 fast med 3-dagars. Har inte vågat testa mer men känns ju som det inte kommer gå vägen :( brösten är fortfarande ömma men kan ju va pga lutinuset läste jag eller jag som klämmer stup i kvarten för att se om de försvunnit......Sen är jag ganska frusen idag som om man ska bli förkyld. När jag väl blev gravid spontant för 3 år sen nu så var jag väldigt varm istället... på onsdag är det testdag :/

• Dhalia
    Tino skrev 2020-08-25 09:31:30 följande:

Ruvdag 7 med 3-dagars är tidigt. Det är ruvdag 7 med 5-dagars också. Har du inte fått mens än är det ett gott tecken. Jag hoppas att du får positivt på onsdag. Frusen brukar jag vara när jag varit gravid. Så man kan nog vara det också. :)

De värsta är att jag måste sluta med lutinus för att mensen ska komma sist fick vi 18 dagar efter äggplock testdagen och vanligtvis får jag tidigare mens än de. Nu är de kortare till testdagen blir dag 29 imorgon. Ja hoppas de men tror verkligen inte de tagit sig känner inget speciellt, allt kan vara biverkningar från lutinus vad jag läst. :(
  • Dhalia

Jättetråkigt Hanna.Micha :( fy jag vet hur de känns man tappar verkligen hoppet.. har inga barn heller.. men ge inte upp!! Vi är kanske tillhör den skaran som får göra fler IVFer än 3 och det kanske blir annorlunda om ni byter klinik och kanske stimuleringsprotokoll med. Beklagar verkligen :(

• Dhalia
    Alex1992 skrev 2020-08-26 16:38:14 följande:

Jag plussade igår på ruvardag 4 (eftermiddags urin) och tog en digital imorse som visar gravid :D Jag har känt mig konstig och haft symptom men vågade inte riktig tro på allt men den fäste <3 . Jag är så glad!!! Men så rädd att få missfall igen...jag hoppas verkligen att det går bra hela vägen! Måste tänka positivt :)

Åååhh stort grattis :D nu ska de gå hela vägen!! <3
  • Dhalia

Vi plussade imorse till vår förvåning :D hade ju testat negativt dag 7 med 3 dagars så trodde verkligen de skulle vara kört... nästan 3 år sen man sist blev gravid ( slutade i MA v11) Hoppas verkligen denna stannar nu <33

• Dhalia
    Grustradgarden skrev 2020-08-26 20:52:19 följande:

Men så roligt! Grattis! Hoppas att tiden går fort nu!

Tack hoppas också de :) <3
  • Dhalia
    Alex1992 skrev 2020-08-26 20:58:16 följande:

Åhh!! Stort grattis till er med :D nu hoppas vi de går bra för oss båda hela vägen!! Måste vara vår tur nu!!! <3

Jaa verkligen nu måste de gå vägen oss också :D
  • Dhalia
    Asteria skrev 2020-08-27 10:34:03 följande:

Åh jag hoppas! Men jag har hört om folk som fått falska positiva senare. Det var lite starkare imorse, men samtidigt var det ju morgonurin... Bara att fortsätta vänta, suck :)

Jag tror definitivt att du plussat, jag testade positivt 7 dagar efter ovitrelle (ruvardag 2 med 3 dagars) å då satt den kvar(morgonurin och vääääldigt svagt) sedan blev de negativt dagen efter så skulle tro de måste vara ute senast 10 dagar efter, måste vara särfall annars. Men förstår man är försiktig men de bådar gott iaf :)
  • Dhalia
    CaRH skrev 2020-09-03 17:28:39 följande:

Heej!

Här kommer en till ruvare som idag känner sig otroligt less på allt! Kan beror på att jag tjuvtestade och fick negativt test..

Är på ruvardag 7 och satte in en 2dagars.

Det är vår första ET men andra vända IVF. Första gången fick vi ut 9 ägg och inget blev befruktat. Denna gång fick vi ut 28 (!!!!) ägg! Av dom blev 13 befruktade tack vare ICSI och nu väntar jag spänt på om vi fick något till frysen.

Har haft ont i brösten fram till idag men nu känns det ingenting i kroppen och det tillsammans med ett negativt test gör mig deppig!

Fy, denna väntan!

Håller tummarna för er andra! När har ni testdag?

Hej, Fy jag tjuvtestade också på dag 7 fast med en 3 dagars och var negativt.. trodde aldrig de skulle vända men det gjorde de fick svagt streck på testdagen. Vårt tredje IVF och så fick vi för första gången 1 till frys :)

Men vad konstigt att dem inte långtidsodla eftersom ni fick så många befruktade?

Håller tummarna att det går vägen!
  • Dhalia
    CaRH skrev 2020-09-03 19:56:47 följande:

Åh vad glad jag blir att höra!! Än finns det hopp! <3 Fick du eller hade du några symptom under ruvningen?

Dom skulle långtidsodla dom resterande 12 men visst är det så att dom skickar ett brev hem för att meddela resultat av om några klarade sig till frysen eller inte?

Neej ge inte upp man vet aldrig :) Jag fick ömma lite svullna bröst redan under stimuleringen och det försvann aldrig, under natten blev de mindre ömma men sen under dagen blev brösten mer ömma igen och därefter med lutnius kom typ stickningar.. närmare testdagen så kom mer mensvärk... sen hade ja lätt för att gråta men tror de e hela processen att det var vårt tredje IVF och kände bara de här kommer aldrig gå... sen två dagar innan test frös jag mycket och kände som om jag höll på att bli förskyld typ rann lite i näsan.. sen kom världens svagaste streck in i det sista vi var tvungna att vänta en stund innan det syntes något ... kontrollstrecket hann ju dyka upp långt innan :D

Ja det gör dem men tänkte mer att dem inte väntade på återföring på dag 5 istället :) Men du riskerade inte överstimulering nu om du blir gravid eftersom det blev så många ägg?
  • Dhalia
    Grustradgarden skrev 2020-09-03 20:48:25 följande:

Och nu hade jag inte bara rosa flytning utan också en liten (färsk) blodklump stor som ett knappnålshuvud? :( denna oro!!! :(

Vet inte om det kan vara till tröst men har en bekant som brev gravid via IVF men hon blödde ganska länge redan från start till och från för embryot hade fäst lågt så moderkakan täckte utgången, finns ju ett namn för de som jag inte kommer på nu... va jobbigt hoppas det lugnar sig :(
  • Dhalia
    CaRH skrev 2020-09-03 21:44:05 följande:

Oj! Nu svarade jag båda på samma gång! Dålig koll på hur man gör..

Aha jag trodde alla löpte risk för OHSS så fort man stimulera mer än 15-20ägg oavsett amh värde.. för de va väl att vätskan man tömmer vill fyllas på igen? Eller är jag helt ute och cyklar.

Man kan ju alltid välja att få tillbaks 2 dagars för risken finns ju alltid att inget blir till blasto eller att dem inte duger till frys då finns ju risken att man inte får tillbaks. Men oftast vill man ju för då får man ju fram den mest livsdugliga..

Vi går på Livio. Vart går ni?
  • Dhalia
    Grustradgarden skrev 2020-09-05 07:24:53 följande:

Testade imorse, på rd 9 med en tvådagars.. vad tror ni?

Jag ser inget men kan inte zooma in med mobilen heller.. men tanken på hur svagt mitt var när jag fick positivt på testdagen så hade jag nog inte ens fått positivt dagen efter.. jag testade motsvarande rd 8 hos dig.. tror kanske man hade anat något streck max 2 dagar innan testdagen. Men jag hade inte clear blue heller utan rfsu test.. är det den vanliga? för early detection så hade man bara ett streck eller tomt sedan kontroll i lilla rutan.
  • Dhalia
    Grustradgarden skrev 2020-09-05 09:35:44 följande:

Det är early detection, så det ska inte vara kryss på den stora rutan har jag fattat som. :)

Ååååååh men grattis :D då ser man ju hur klart å tydligt som helst hahah
Svar på tråden Är ni några fler som ruvar ?