Inlägg från: Anonym (Haha) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Haha)

Hur har 'Mäns våld mot kvinnor' vuxit sig till en så pass stark rörelse?

HigherMinds skrev 2020-08-13 10:51:34 följande:

Ett utmärkande drag, faktiskt ju längre ut åt vänster (Märk väl, IDENTITETSVÄNSTERN) man kommer så verkar man försöka få verkligheten att anpassa sig till sina teorier, när det egentligen är på det viset att man får anpassa sina teorier efter verkligheten.

Just det är varför det myntats begrepp som 'tokvänstern', just för att så mycket är så bak och fram, det nya upp är ner, två plus två behöver inte bli fyra, man använder en kombination av känslobaserat tankemönster och sina fantasier och dagdrömmeri om en tillvaro som bara är möjlig i sagor.

Resultatet blir teorier som baserats på irrationellt, inkonsekvent och ologiskt tänkande.

Kanske är det som en klok kvinna som tänker med hjärnan sa att vi måste ta ifrån kvinnor rösträtten under några årtionden, städa upp tillvaron och ställa tillrätta all galenskap. Därefter ge tillbaka kvinnor rösträtt, men med någon form av "teoriprov" där man visar att man faktiskt vet vad man röstar på, och att man är kapabel att göra en konsekvensanalys av vad ens röst kan riskera ställa till med för otyg innan man i blindomoch euforisk av godhetskänslor rusar mot lådan och lägger i sin röst.

Men kanske ska vi ändå börja med att ta ifrån män rösträtt först. Hur många krig i världen är det kvinnor som startat och hur många har startats av män? Hur många av dem som sitter i fängelse är kvinnor och hur många är män?

Om vi nu skall städa upp tillvaron måste vi ju först ta itu med dem som ställt till med skiten. När männen visat att de kan göra konsekvensanalyser av vad deras röster kan ställa till med för otyg kan de få tillbaka rösträtten. Din kloka kvinna kanske var något på spåren, men hon missade den grupp som ställer till med mest skit i världen.
  • Anonym (Haha)
    HigherMinds skrev 2020-08-13 10:58:11 följande:

Har du läst post #10? Gör det, vetja!

Annars citerar jag:

"Jag driver bland annat ett projekt där jag försöker få s.k. influencers (Youtube, Instagram, TikTok) som främst vänder sig till de som är <18, att få många av dessa att sprida budskapet om att inte vara tyst ifall mannfar illa hemma, att det finns hjälp att få.

Jag har spenderat 24tkr ur egen ficka bara på att utveckla den webbaserade plattformen.

Jag avsätter dessutom 5% årligen av mitt företags samtliga intäkter till ett antal olika organsiationer som verkar för att barn inte ska behöva rislera utsättas för fysisk eller psykisk misshandel."

Lätt att säga på ett anonymt forum. Vad heter projektet och vilka yuotubers har du fått med dig i det? Ge oss adress till den webbaserade plattformen. Kan du inte göra det så finns det inte.
  • Anonym (Haha)
    HigherMinds skrev 2020-08-13 11:18:43 följande:

Du läser det du vill läsa, det som passar agendan. Du plockade ut att frånta kvinnor rösträtt, och utelämnar helt det skäl jag anger för att frånta kvinnor rösträtt under ett par årtionden.

Du agerar instinktivt enbart på känslor, du fylls av den dåliga smaken av ojämställt, förtryckande och orättvist. Har du inte förmågan att tänka ett par eller tre steg längre fram istället för att köra fast i rättvise-träsket, att det kan finnas en poäng i det som kallas att göra om, göra rätt, stoppa systemet, städa upp och börja om på nytt, UTAN möjlighet att förvandla ett välmående land på 25 år till en humanitär soptipp?

Vill du testa? Jag kan hålla dig i handen så att du kan komma förbi den känslobaserade delen av det!

Men, som sagt, borde vi inte gå på kärnan till problemet med en gång? Att frånta kvinnor rösträtt påverkar ju bara småsaker, vill vi få riktig förändring är det ju dom som orsakat mest skit som behöver styras upp. Låt oss istället frånta män rösträtt tills dom visat att de kan hantera den!
  • Anonym (Haha)
    MRAKas skrev 2020-08-13 11:40:15 följande:

Problemet med Sverige idag är ju att landet senaste mandatperioderna i praktiken styrts av ett litet extremistparti.

MP hade aldrig tagit sig äver 4% om kvinnor inte haft rösträtt.

Så vi har nog rätt skild bild av vad som är problemets kärna.

Med det sagt så anser jag verkligen inte att kvinnor pga deras grupptillhörighet skall fråntas rösträtten.

Men jag gillar idén att varje individ ska behöva "ta körkort" för att tillåtas rösta. Genom att avlägga ett prov bevisa att man kan underbygga sina åsikter med evidensbaserad fakta o statistik. Visa att man förstår kopplingen mellan handling o konsekvens.

Förövrigt så anser jag att eftersom politik i princip enbart är hur skattemedel skall användas och fördelas så vorde det inte orimligt att man som individ får fler röster ju mer man bidragit till stadskassan. Men det vet jag redan nu inte kommer landa väl.....

Skojar du med mig nu? Du kan väl inte mena att du väljer att ha ett så kort perspektiv som den senaste mandatperioden?

Ta ett ordentligt grepp och se över vad som hänt i världshistorien och vilka som har och har haft den medta makten.
  • Anonym (Haha)
    MRAKas skrev 2020-08-13 12:09:54 följande:

Ingen annan ska bestämma.

Resultatet av det prov där jag genom mina svar på frågor bevisar mina färdigheter att förstå kopplingen mellan handling o konsekvens avgör om jag som individ ska ha rösträtt.

Och de som inte klarar provet, skall de tillåtas att skaffa barn, ha arbeten där de ansvarar för andra människors liv (tex som chaufförer i kollektivtrafik eller personal inom omsorg) osv, eller bör vi införa någon typ av märkning på dem så ingen av misstag anställer dem eller drar med dem hem från krogen strax före tre?

För det kan väl inte vara bara vart fjärde år som de är inkompetenta?
  • Anonym (Haha)
    MRAKas skrev 2020-08-13 12:49:54 följande:

Intressant fortsättning på resonemanget.

Men visst, det skulle nog egentligen inte vara helt fel att omyndigförklara någon som inte klarade ett sånt prov.

Men i det stora hela så räcker det ganska långt att enbart begränsa dessa individers möjligheter att genom sin okunskap och oförmåga till resonera rationellt påverka samhällsutvecklingen i stort, så att andra blir drabbade.

Sålänge en individs oförmåga att resonera rationellt och greppa kopplingen mellan handling och konsekvens enbart innebär negativa konsekvenser för denna individ själv, så har jag inga problem med detta.

Tvärtom så ställer jag mig då istället upp för denna individs rätt att genom sina egna val forma sitt eget liv.

Busschaufförer, vårdpersonal och föräldrar är bara några av alla de funktioner en person kan ha som påverkar andras liv. Om någon inte anses kompetent att rösta bör de ju heller inte kunna inneha dessa positioner...
  • Anonym (Haha)
    MRAKas skrev 2020-08-13 13:20:45 följande:

För att köra buss yrkesmässigt så krävs det faktiskt redan idag ganska omfattande utbildning, där ansvar för passagerarnas liv o hälsa är en central del. Det är ganska omfattande skillnader på utbildningen att köra buss och lastbil, trots att fordonen i sig är nästintill identiska rent tekniskt ur förarsynpunkt. Anledningen till detta är just ansvaret för passagerarna.

Såvitt jag vet så krävs det även rätt omfattande utbildning för att jobba inom vården, ju högre position du har o mer ansvar för andras liv, ju mer utbildning krävs. Jag har mycket svårt att tro att du tar dig igenom läkarlinjen utan att behärska förmågan att resonera rationellt, eller underbygga dina resonemang med evidensbaserad fakta.

Just utbildning för att tillåtas bli gravid pratas det ju om lite nu o då, jag tror inte att det skulle vara en fullständigt vansinnig idé faktiskt. Men jag inser också att det skulle vara omöjligt i praktiken.

Men, i inlägg 44 ansåg du att problemen i samhället berodde på att så många kvinnor röstat på MP. Samtidigt är just Miljöpartiet enligt SCB ett av de partier som tydligt attraherar personer med eftergymnasial utbildning till skillnad från ex.vis S och SD (www.scb.se/hitta-statistik/statistik-efter-amne/demokrati/partisympatier/partisympatiundersokningen-psu/pong/statistiknyhet/partisympatier-maj-2019/).

Med dina teorier som grund borde alltså just MP:s väljare vara bland de bäst lämpade att få rösta, eftersom de tagit sig genom utbildningar som kräver förmåga att resonera rationellt och underbygga sina resonemang med evidensbaserad fakta.
  • Anonym (Haha)
    HigherMinds skrev 2020-08-13 16:06:20 följande:

Ja, och förstår man inte det, då ska man inte ha rösträtt.

Och förstår man inte det inlägg man citerar ska man nog inte heller ha rösträtt. Du ligger illa till då, TS.

Sen är det väl dags för dig att berätta om de youtubers m.fl. som du samarbetar med om du vill ha någon som helst trovärdighet kvar.
  • Anonym (Haha)
    MRAKas skrev 2020-08-14 09:13:20 följande:

Du har en viss poäng när du kopplar ihop feminismen med den svenska vänstern o i förlängningen nazismen, aningen långsökt, men ändå.

Det jag personligen menar när jag använder uttrycket Feminazi eller nazifeminist är att belysa deras likheter i beteende.

De drivs båda av en ideologi underbyggd av känslor, inte fakta. Detta medför att de inte lyckas medverka i en konstruktiv debatt pga av att så fort någon presenterar fakta som går emot deras ideologi så skruvar de bara upp sina känslor, höjer rösten o går till attack mot den som ifrågasätter. Detta kommer i förlängningen sluta med våld.

De har en fullständigt hänsynslös, arrogant och rent omänsklig attityd till sina meningsmotståndare, de har även ett extremt polariserad grundsyn, du är antingen med dom eller så är du en del av problemet.

Att själva grunden till deras existens är att kategorisera in människor i grupper o ställa grupp mot grupp är nog uppenbart för alla.

Att använda uttryck som feminazi är väl, om något, extremt känslostyrt. När man har slut på argument brukar okvädningsord komma för att känslorna tar över.

Du kanske helt enkelt behöver hjälp att förstå nazismens mekanismer, prata med någon person med eftergymnasial utbildning som har förmåga att resonera rationellt och underbygga sina resonemang med evidensbaserad fakta. Du vet, en sådan som du anser skulle klara ditt önskade prov för att få rösträtt. Enligt SCB hittar du många sådana personer bland miljöpartiets väljare...
Svar på tråden Hur har 'Mäns våld mot kvinnor' vuxit sig till en så pass stark rörelse?